Senaste nytt

Nya linjerna för Flybe Nordic annonserade

Roger J

Medlem
Flög FlyBE HEL-RIX idag på dyrast möjligaste sätt på Finnar-dokument då jag mis-connectade med separata biljetter (tyvärr...). Var inte imponerad. Zero service om man inte köpt "economy+" WTF? Hur gör man det då? Vad ÄR det?
 

tourist

Medlem
Jacob:16064 skrev:
AT7=Aerospatiale ATR 72

Stämmer helt riktigt att man går på där bak. En del flygbolag lägger därför business class längst bak i flyget, jag vill minnas att Croatia Airlines hade gjort detta när jag flög med dem för något år sedan. Kändes lite lustigt, men varför inte, man kommer av först.

Off-topic: Czech Airlines gör också så. Det år tystare där bak och man kommer av snabbare, så det är logiskt. Vad man missar är eventuella längtande eller avundsjuka blickar från ekonomipassagerare mot affärsklass under resan. ;-)
 
Men undrar lite över linjen Stockholm-Tallinn. Kul initiativ och att få fler utrikeslinjer till Bromma är något jag hoppats på länge. Men undrar om det finns tillräckligt passagerarunderlag för tre dagliga flygningar utöver vad Estonian Air redan har från Arlanda.

Det undrar jag också pga inte en enda gång när jag rest från ARN till TLL med OV har det varit fullbokat. Genomfört en juni 8 tur/retur resor till TLL och det har alltid funnits plats.

Samt är lite förvånad att FlyBe kommer att flyga från TLL till vissa Finska städer direkt.

Dock tror att kommer att prova FlyBes direkt avgång från BMA till OUL fast hellre skulle se att KF skulle börja igen denna rutt. :) KF la ju ner rutten pga den var olönsam.
 

TjudöBoy

Medlem
Skall testa FlyBe 15/12-11 HEL-MHQ, kommer hem 1 timme tidigare än om jag tar Air Åland, priset d samma dock efter alla tillägg! :-(
Air Åland 49 €, FlyBe 25 € utgångspris slutnota ~48 €...
Man säljer va som hellst me mördande reklam.
 
Last edited:
Nu är det bokat BMA-TLL-BMA med flyBE. Min chef ville att vi tar detta alternativ. En ombokningsbar biljett kostade 3211kr / person. Tror att det skulel blivit billigare med OV från ARN. Jag kommer att 500 AY poäng per avgång så några poäng till... :)
 
Igår vad det... Flög första gången någonsin med FlyBe. :confused: Det var en ATR från BMA till TLL. Hmm. Vi var 18 pax onboard. Kaffet kostade 3€/kopp och ingen påfyllning utan att köpa en ny kopp för 3€.

Under dagen hade det börja blåsa en hel del i Stockholms området så det var en riktig berg-och dalbana att landa till BMA. Jag och min kollega köpte på vägen hem 1 kaffe, 1 te och 2 mackor med ost. Kalaset kostade 18€! Tyckte att det var ganska dyrt och service var urusel onboard också. :mad:

Kan inte rekommendera och vill inte prova heller igen.
 
Toppen