Senaste nytt

Nya intjäningsregler för Lufthansagruppen

Rustscheff

Medlem
I dag tittade jag på vad LH skulle ta för en billig businessbiljett GOT-IAH (Houston) 16-23 maj 2013. Ganska långt i förväg med andra ord. Många av oss har ju hoppats att sänkningarna i poängintjäning skulle avspeglas i priserna i business med trevliga kampanjer i P och bra prissatta Z-biljetter om man bokar långt i förväg.
Jag blev INTE glad att se att den numera Miles and less-devaluerade Z-biljetten även med nästan ett år i förköp höjts till 30 428 kr! Och detta ger inte fulla miles!
 

Senator

Moderator
I dag tittade jag på vad LH skulle ta för en billig businessbiljett GOT-IAH (Houston) 16-23 maj 2013. Ganska långt i förväg med andra ord. Många av oss har ju hoppats att sänkningarna i poängintjäning skulle avspeglas i priserna i business med trevliga kampanjer i P och bra prissatta Z-biljetter om man bokar långt i förväg.
Jag blev INTE glad att se att den numera Miles and less-devaluerade Z-biljetten även med nästan ett år i förköp höjts till 30 428 kr! Och detta ger inte fulla miles!

Jag håller med dig att den närmar sig löjligt nu för dessa "Z-klass" biljetter, särskilt till USA/Kanada där Joint Venture råder. Bangkok med Swiss i D kostar 2,000kr mer än "Z" och man får det för under 20,000kr. Ok, det funkar men allt annat är löjligt.

Jag kan leva med 100% på "P" på priser runt 11,000-12,000kr till JFK/EWR. Men att "vanliga" priser som "Z" som är 24,000kr till JFK/EWR skall ligga så högt med 150% intjäning är ett skämt.

"P" - lågt pris, låg intjäning, ingen uppgradering är ok tycker jag.
"Z" - högt pris, låg intjäning, ingen uppgradering (på LH) är inte ok tycker jag
 
Toppen