Senaste nytt

Nya intjäningsregler för Lufthansagruppen

Tjaeng

Medlem
P kommer bli nya Z och SAS har redan uppdaterat sin websida med att P ligger under Ekonomi intjäningen, dvs endast 100% eller 600-1000 inom Europa tyvärr

På vilket sätt påverkar detta intjäning med SWISS tro? Där är P under 200% än sålänge (och har bara varit det under en rätt kort tid fram tills nu).
 

Rustscheff

Medlem
P och Z kommer att ha samma regler för intjäning på LX som på LH. Farväl 10 000 poäng för 3400 DKK!!!

Det ENDA som gör att jag kommer att hålla kvar mitt SEN-kort är att man fortfarande kan uppgradera med e-vouchers från LX Z till O (F). I övrigt kan jag bara säga att jag frågat BA om status match...
På ett år har LH lyckats med de största försämringar jag någonsin sett i ett FF-program under hela min karriär! Nu kommer jag att kvarhålla min status genom att flyga rabatterad F, och då med fördel på TG och SQ österut och LX västerut. Min sista resa i LH F/Z/C/D blir 17-24 maj. Jag förstår inte riktigt logiken-tror LH verkligen att ett plastkort i plånboken är värt 10 000 kr mer per biljett i LH C-som motsvarar Premium economy i komfort!
 

Senator

Moderator
P och Z kommer att ha samma regler för intjäning på LX som på LH. Farväl 10 000 poäng för 3400 DKK!!!

Det ENDA som gör att jag kommer att hålla kvar mitt SEN-kort är att man fortfarande kan uppgradera med e-vouchers från LX Z till O (F). I övrigt kan jag bara säga att jag frågat BA om status match...
På ett år har LH lyckats med de största försämringar jag någonsin sett i ett FF-program under hela min karriär! Nu kommer jag att kvarhålla min status genom att flyga rabatterad F, och då med fördel på TG och SQ österut och LX västerut. Min sista resa i LH F/Z/C/D blir 17-24 maj. Jag förstår inte riktigt logiken-tror LH verkligen att ett plastkort i plånboken är värt 10 000 kr mer per biljett i LH C-som motsvarar Premium economy i komfort!

Nu måste väl första alla dessa ändringar komma officiellt tycker jag innan man gör drastiska åtaganden. Vi vet jo t.ex. inte om det finns andra ändringar åt andra hållet...

A380, jag verkar reta upp dig på något sätt. Skicka gärna ett PM om vad det är som du stör dig så mycket på. Jag är tillräcklig vuxen att jag kan ta feedback från andra, också människor som inte har något positivt att säga om mig. Tack till Magino som bekräftar det jag skrev, dock borde jag ha lagt till detaljerna. Bokningsgarantin gäller (delvis) också för SEN, något jag har tidigare använt.
 

Ubbe

Medlem
Kommer detta att påverka redan köpta biljetter dvs min planerade asien resa över jul som jag planerat skulle ge mig A3 guld?
Den är biljetterad i Z ner och H (om jag minns rätt) hem.
 

Rustscheff

Medlem
Den kommer att påverkas. Från 1 sept. Tråkigt nog. Detta är officiellt och inte längre "rumour". Gå in på flyertalk och läs...
 

Rustscheff

Medlem
Till Senator: Jag har varit LH trogen i 6 år. Rekommenderar att även du går in på flyertalk och läser den bittra tråden om ändringarna. Alla "enhancements" är bekräftade av LH och det enda positiva är för tyskarna själva som kan kvalificera sig för 100 000 poäng. Att man inför P-klass med intjäning som economy kan ju låta bra om biljetterna ligger på 11000 för en interkontinental resa men det får vi ju se. I värsta fall blir P nya Z och Z begränsas i tillgång. Än så länge är inte LH´s hemsida ändrad och Z ger där 200% i oktober-men det blir tyvärr inte så. Nästa "enhancement" blir väl 150% i A-klass....
 

Ubbe

Medlem
Den kommer att påverkas. Från 1 sept. Tråkigt nog. Detta är officiellt och inte längre "rumour". Gå in på flyertalk och läs...
Men där skriver man enbart om intjäning till Miles and more.. Är det automatiskt så att Aegans intjäning påverkas av detta? När Eurobonus beslutade att ge 100% intjäning på alla ekonomiklasser påverkade ju inte det intjäningen hos Miles and more vad jag vet.
 

Jonas C

Medlem
LH kanske borde överväga att döpa om programmet till "Miles&Less"...

Kommer detta att påverka redan köpta biljetter dvs min planerade asien resa över jul som jag planerat skulle ge mig A3 guld?
Den är biljetterad i Z ner och H (om jag minns rätt) hem.
Kan finnas risk för det, i och med att operating carrier är de som styr intjäningen även vid kreditering till andra program.
 

Dr. Miles

Expert
När SAS EuroBonus ändrade intjäningsregler från 100% till 25% på billiga ekonomiklass biljetter, tog det tid för andra flygbolag att ändra intjäning-ratio av SAS flygningar.

Jag kommer ihåg att det tog några månader för United MileagePlus(UA MP) att ändra det och jag krediterade SAS flygningar till UA MP ganska lång tid.
 
Toppen