Senaste nytt

Nya IATA-leken: Jorden Runt

rob74

Medlem

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag har sökt som en dåre och inte hittat någon fungerande rutt österut från KEF. Man kan komma till Grönland, men sedan...
KEF-EDI verkar vara en lågprisrutt på säsongsbasis, men augusti är ju inte slut än...

Det har tydligen diskuterats en rutt mellan Iqaluit (YFB) i Canada och Nuuk (GOH) på Grönland, men bollen verkar ligga hos Air Greenland. Men det hade ju inte heller hjälpt i det här fallet.

Frågan är hur man ska ta sig över pölen på ett fungerande sätt...

Ganska coolt att se A380 på YFB...

214693041_e7de472c77_z.jpg
 
Last edited:

Bringman

Medlem
Jag har sökt som en dåre och inte hittat någon fungerande rutt österut från KEF.

Frågan är hur man ska ta sig över pölen på ett fungerande sätt...

Jag kan inte häller hitta något alternativ österut från KEF.
Testade även att ta oss över via Kap Verde till Brasilien men det är lite för långt och det saknas direktflyg.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Vi måste nog lämna dispans för en längre flygning över atlanten.
 

lnixon

Medlem
Det har tydligen diskuterats en rutt mellan Iqaluit (YFB) i Canada och Nuuk (GOH) på Grönland, men bollen verkar ligga hos Air Greenland. Men det hade ju inte heller hjälpt i det här fallet.

De sålde sin 757:a i fjol, och jag har lite svårt att tro att de ger sig på några större nysatsningar på ett tag.
 

mry

Medlem
en sak var för mig lite oklar i detta fallet dock.

För mig är det tydligt GOT - OSL - HEL - TXL - LHR men sen hur ni kommer till EDI fattar jag inte, ingen av bokstäverna L,H eller R finns ju i EDI? Sen fattar jag inte hur ni kommer till KEF efter det. men sen FRA fattar jag för där finns ju F. ORD efter FRA fattar jag inte heller.

Kan någon förklara reglerna igen?
 

erc

Medlem
en sak var för mig lite oklar i detta fallet dock.

För mig är det tydligt GOT - OSL - HEL - TXL - LHR men sen hur ni kommer till EDI fattar jag inte, ingen av bokstäverna L,H eller R finns ju i EDI? Sen fattar jag inte hur ni kommer till KEF efter det. men sen FRA fattar jag för där finns ju F. ORD efter FRA fattar jag inte heller.

Kan någon förklara reglerna igen?

Jag ser: GOT OSL HEL TXL LHR FRA KEF EDI DUB. ORD ligger tyvärr lite för långt från DUB för att klara 3-timmarsgränsen.
 
Toppen