Nya biljettyper på Finnair från april 2020

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av intuition, 26 Mars 2020 kl 16:11.

  1. intuition

    intuition Medlem

    Ort:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Nästa vecka introducerar Finnair nya biljettyper och det verkar klart att det införs en avskalad Light-biljett i Business-class. Inget incheckat bagage, inga ändringar/återbetalningar tillåtna, man får betala för sittplats och får sämre intjäning till lojalitetsprogrammet (150% jämfört med normala 200%).

    Biljettypen Light lanseras i all kortdistans-trafik. I långdistanstrafiken lanseras den bara på destinationer som ligger utanför Nordamerika och Japan.
     
    David gillar detta.
  2. igelkotten

    igelkotten Medlem

    Ort:
    London
    Kanske en short haul-biljett i business med Finnair antligen kan kopas till rimliga priser? Flygtiden for mig till Finland are 3 h, vilket jag garna betalat business for i de nivaer Finnairs konkurrenter i Europa tar. Nar jag tittat tidigare, sa har det kostat minst 7-8 tusen kronor for en businessbiljett.
     
  3. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Sett något om hur många TP & Avios Finnair kommer köpa av BAEC ifall man vill kreditera dit istället för till FinnairPlus?
     
    Ricci gillar detta.
  4. 090034208

    090034208 Medlem

    Ort:
    Vaa
    Land:
    Finland Finland
    Nåja, hoppas på rimligare priser! Idag kostar en biljett i Business HEL-CPH retur 794€ valfritt datum i November som exempel
     
  5. intuition

    intuition Medlem

    Ort:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Ingen info alls om det och ingen gissning heller. Business light hör ju inte till vanlighetrna.


    Just i den korta trafiken finns absolut potential för billigare business biljetter, men vi får se. Har inte sett några priser fast att det är tänkt att lanseras inom kort.
     
  6. Sullon

    Sullon Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har Finnair riktig business på kortdistans eller är det som Sas Plus (Europa)?
     
  7. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Definiera "riktig business".
    I deras shorthaul plan är det blockat mittsäte, till London kör de normalt 1-2 flighter dagligen med widebody där du då får riktig business stol.
    Serveringen är klart mycket bättre än vad SAS Plus är inom i Europa, det är vad du kan förvänta dig av något som säljs som business inom Europa
     
  8. samet

    samet Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS Plus men med riktig mat.
     
  9. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, finns i stort sätt inget som går att jämföra mellan sas plus och finnair business inom Europa.
    SAS Plus saknar seatblock, det har man på Finnair.
    Maten på Finnair är att betrakta som "businessmat" inom Europa. Även på korta linjer som ARN-HEL hinner de servera något lättare att äta även om det ofta kommer färdigpackat de gånger jag flugit.
     
  10. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja på ARN-HEL i C serverads denna frukost trodde det var en kopia av mig, lite fyrkantig, torr, samt fett pålägg.
    Det bästa med servering är blåbärs juice.
    SAS frukostbox bättre.
    88B347C7-0D6C-47B5-AFE7-54D18DE4E90C.jpeg
     
    fcx, danielhog och Canadien gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×