Senaste nytt

NY US Dividend Miles Buy/Gift kampagne [t o m 2014-JAN-31]

ACervin

Medlem
Har inte fått mail ännu. Har både shoppat och gett bort. Har 360 000 points vilket är tre business Brizzie-CPH, vilket tillsammans med den som redan är bokad borde räcka för årets pendlande. Fast man kan ju alltid flyga F eller en extra sväng i Asien. Om man bara visste vad poängen blir värda i AAs system? Några rykten?
 

henrik l

Medlem
Vad jag förstår så gäller detta bara om man har köpt, eller gett bort mil under 2013. Jag har kört några delningar och har inte fått erbjudandet. Min fru däremot som var vänlig att ge mig lite mil har fått erbjudandet:) Men det verkar inte vara helt transparent vem som får med tanke på att #ACervin har köpt, men inte fått erbjande.
 

palmen

Moderator
Har kört både buy och gift förra året, blir att ladda på lite miles, i värsta fall får dessa miles användas för att förlänga giltighet på AA-miles :)
 

agehall

Medlem
Jag har både köpt och delat miles 2013 och inte fått erbjudandet denna gång. (Första gången jag inte får ett!) Så antingen har de lite mer targeting än så eller så är det bara slumpmässigt vem som fått det.
 

Swisser

Medlem
Jag tillhör skaran som har fått erbjudandet.

Betr konverteringen av USDM miles till AAdvantage miles så utgår jag ifrån att relationen kommer att vara 1:1. Allt annat vore ologiskt och skulle leda till en hel del upprörda USDM medlemmar. Det är något jag antar att de vill undvika till varje kostnad. Det vore ju inte den bästa starten på det nya sammanslagna bolaget.

Det finns bra värden för milesen i bägge FF-programmen, men jag håller med om att vi är bäst inkörda i hur vi kan utnyttja miles inom Staralliancen. Dr. Miles har ju dock redan börjat visa oss vilka möjligheter som finns inom OW och vissa medlemmar har ju redan bra erfarenhet från OW. Alf bokade ju tydligen F med Malaysian, utan större problem. Vi har en kollektiv uppgift framför oss och det är att lära oss var godbitarna finns inom AAdvantage och OW.
 

agehall

Medlem
Nu blir det lite OT, men jag tror inte risken ligger i konverteringen USDM->AA Advantage. Problemen ligger i att det antagligen blir AA's uttagstabell som gäller och den är svjv sämre (dvs dyrare) än USDM's dito och dessutom kommer det troligen att bli mer restriktivt hur man kan routa.
 

Swisser

Medlem
Agehall,
Det må vara fallet, men det är bara att anpassa sig efter den ny situationen. USDM kommer ju att upphöra, så det är ju bara att acceptera det och inget att gråta över. Det var precis samma sak med BMI´s Diamond Club. Ett bra program som slutade i och med IAG´s uppköp av bolaget. Man kan inte hänga kvar vid det som försvinner, det är bara att simma med strömmen och försöka hitta läckerbitarna ("sweet spots") på vägen. Vi är ju många kreativa och aktiva hjärnor här på BC, så kollektivt hittar vi nog mycket smått och gott. Även om AA generellt sätt är dyrare, så är jag säker på att det går att hitta några godbitar även i deras program och som Dr. Miles redan har påpekat så har de ju två system: ett distansbaserat (Explorer Award) och ett zonebaserat. Beroende på hur man ska resa så kan man ju välja det ena eller det andra. AA har ju bra milagepriser till "Indian subcontinet" och dessutom har de enkelresor till 50% av T/R-tarifferna, vilket inte USDM har.
 

agehall

Medlem
Näe, jag tror du missförstod mig.

Jag ser fram emot att få boka i OW istället för *A - det ger mig större möjligheter. Mitt inlägg var bara för att påpeka vad det troligen är man måste se upp med/tänka på närmaste tiden när man pillar med USDM. Konverteringskursen kommer med 99.999999% inte vara en av dessa... Vi kommer säkert att hitta nya skojiga sätt att utnyttja AA Advantage, men jag får ändå intrycket av att det inte fått lika mycket fokus som USDM här än, men det kommer. Dr. Miles har ju som sagt postat en del intressanta förslag.
 

ACervin

Medlem
Håller med om att det är inte bara kursen utan uttagstabellen som fäller avgörandet. Hittade en tabell på AA hemsida för uttag inom Oneworld. Det såg ju inte så illa ut för min del. Europa-South Pacific som jag antar innefattar Australien är 60 000 miles enkel vilket motsvarar de 120 000 miles som US Airways tar idag i C. Det som såg dystert ut däremot var att BA och IB vill ha en "carrier imposed fee" på 335 US per segment (en start och en landning). Så med antagen kurs 1:1och undvikande av BA o IB så kanske det ser bra ut? Eller har jag missat något?

Det blir som redan sagts i alla fall att lära sig nya optimeringstricks.

Page-01.jpg
 
Toppen