Senaste nytt

Ny trafikflygplats i Sälen-Trysil kan bli verklighet

fcx

Medlem
Nu är ju inte jag flygteknisk expert, men till just den destinationen så bör man väl räkna med att de flesta passagerarna maxar bagagekvoten. Åtminstone ATR72 (och även Avro?) har väl ganska begränsat lastutrymme?
 

fcx

Medlem
fcx, något förslag på annan flygplanstyp för BRA att använda som dom nu har i sin flotta? :)

Absolut inte, men jag ser framför mig käbbel och aftonbladetrubriker om förstörda skidsemestrar när bagaget blir kvar och får vänta in nästa flyg (en vecka senare).
 

mjulven

Medlem
Lördag är väl inte en helt optimal dag att flyga till sälen. Såvitt jag minns är det i regel stugbytardag på söndag. Så antalet möjligheter till boende borde vara något begränsat.
 

anjak

Medlem
Lördag är väl inte en helt optimal dag att flyga till sälen. Såvitt jag minns är det i regel stugbytardag på söndag. Så antalet möjligheter till boende borde vara något begränsat.
Har mest störst sannolikhet ett avtal med en charterarrangör i bakgrunden. Skulle gissa att Skistar gör allt för att locka folk från Europa så dom har säkert fixat byte på lördagar också.
 

OnlyAFool

Medlem
Personligen var London väldigt oväntat och ännu mera oväntat att flyget då ska gå från Heathrow enligt expressen. Men jag hoppas att det går bra för flygplatsen och dessa linjer.
 
London kanske är en chansning men det finns kanske en ambition att växa med brittiska skidturister. Enligt följande länk så finns det på den brittiska marknaden runt 3,2 miljoner skidturister vilket genererar ungefär 2,2 miljoner skidresor årligen (dvs alla reser inte varje år) och klickar man sig vidare på en annan länk nedanför så ser man en lista på de orter som besöks. Sverige/Norge ligger inte jättehögt på den listan. Man kan ju tänka sig att Sälen/Trysil och SAS gärna vill försöka norpa åt sig några utav dessa 3,2 miljoner turister, och det ska väl inte vara omöjligt med lite marknadsföring och kampanjer.
 
Toppen