Senaste nytt

Ny Sushirestaurant i Stockholm - Minako (Västmannagatan/Odenplan)

johhenrik

Medlem
Jag tänkte tipsa om en ny Sushirestaurang som öppnat för 2,5 månad sen. Den ligger på Västmannagatan 48. Jag var där på lunchen idag för första gången (men inte sista) och köpte en 13-bitars sushi. Det var 8 olika nigiri och 5 maki. Det var väldigt hög klass på dem. En lunch för 115kr som jag gladeligen hade betalat mer för.

@Dr. Miles - Du får prova stället och rapportera hur det står sig för en japan. För mig var det den bästa sushin jag ätit i Stockholm. ;)

Sushi i Stockholm - Restaurang Minako
 

Johanna

Medlem
Jag tänkte tipsa om en ny Sushirestaurang som öppnat för 2,5 månad sen. Den ligger på Västmannagatan 48. Jag var där på lunchen idag för första gången (men inte sista) och köpte en 13-bitars sushi. Det var 8 olika nigiri och 5 maki. Det var väldigt hög klass på dem. En lunch för 115kr som jag gladeligen hade betalat mer för.

@Dr. Miles - Du får prova stället och rapportera hur det står sig för en japan. För mig var det den bästa sushin jag ätit i Stockholm. ;)

Sushi i Stockholm - Restaurang Minako
Kul med ny restaurang. Har du provat Hatori?
 

johhenrik

Medlem
Kul med ny restaurang. Har du provat Hatori?
Nej, jag har gått förbi den hundra gånger och säger alltid till mina kollegor, den måste vi prova. :) Nu ska jag banne mig göra det. Jag har lite svårt för restauranger på Drottninggatan, då jag tycker så många av dem är för dåliga. Mycket folk och dålig mat brukar känneteckna dem. ;)
 

Johanna

Medlem
Har du möjlighet kör en kväll där kanske AW. Deras tempurasushirullar är fantastiska och otroliga drinkar. Dom är också duktiga på champagne. De har ett mindre utbud under lunch av naturliga skäl.
 

SNIFF

Medlem
Missade att det var en länk – helt överkomligt!

Drabbades lite lagom av någon form av BC-syndrom. Att det med 90% säkerhet var krisdyrt (och femtioelva stjärnor i Guide Michelin), även om lunchen var "billig". :)
 

SNIFF

Medlem
@Dr. Miles - Du får prova stället och rapportera hur det står sig för en japan. För mig var det den bästa sushin jag ätit i Stockholm. ;)

@Dr. Miles jag kan tipsa om Startsida | Yukikos Sushi i Uppsala om du någonsin har svängarna förbi. Hon har fått mycket höga betyg ända sedan 80-talet. Jag är rätt säker på att hon startade den första sushi-restaurangen i Uppsala, det var för säkert 25 år sedan, arbetar än idag.
 
Toppen