Senaste nytt

Ny standard angående prio tag?

stensth

Medlem
Är det någon mer än jag som upplevt och få prio tag på incheckat bagage när man reser i GO?

Var en sväng til Bodö i helgen, hade bokat biljetter under rean till 200kr enkel väg i GO.
När jag checkade in resväskan satte dom prio tag i business skranken.

Är EBD, kanske det är något nytt för dom som har lite högre status?
 

Canadien

Medlem
Så har det alltid varit för EBG(D/P) sä länge förmånen funnits med priobagage. Sedan kanske inte alla incheckningsagenter är så noga med det men på Arlanda T5 som är min utgångsflygplats gör de alltid det. Inrikes reser jag i princip aldrig så där vet jag inte hur noga de är med detta.
 

SASmackan

Medlem
Är det någon mer än jag som upplevt och få prio tag på incheckat bagage när man reser i GO?

Var en sväng til Bodö i helgen, hade bokat biljetter under rean till 200kr enkel väg i GO.
När jag checkade in resväskan satte dom prio tag i business skranken.

Är EBD, kanske det är något nytt för dom som har lite högre status?

Jag har alltid "priority" på mitt incheckade baggage oavsett klass. Och jag är EBD
 

stensth

Medlem
Vedrörande, bara en förkortning. Sorry om jag var otydlig.

Ok, inget nytt alltså. Bara jag som reser med handbagage, sällan med resväska.
 

fmansson

Medlem
Jag brukar be om att få slippa den orengea priotaggen eftersom det sällan funkar som det är tänkt vid ankomst iaf.
En sak mindre att irritera sig på.
 

SASmackan

Medlem
Jag brukar be om att få slippa den orengea priotaggen eftersom det sällan funkar som det är tänkt vid ankomst iaf.
En sak mindre att irritera sig på.

Den största anledningen att ha en tag är väl att den kommer med planet om Ground Handling måste välja bort incheckat baggage på grund av vikt eller plats. Att den sen inte kommer ut först på bandet är ju tyvärr något som sällan funkar.
 
Toppen