Ny sida: Tjäna EuroBonus extrapoäng i butiker och restauranger

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Alster, 4 Oktober 2016.

1. Pyggme

Pyggme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var på YSB 22 december och de hade ingen aning om hur det fungerade. Till sist fick de ringa upp ekonomichefen och jo, han bekräftade att det skulle funka. Inte sett några poäng än, och eftersom det är 50 p/100 kr får jag väl kontakta Loyal Solution Support snart.

2. Måste man ha med sig ett fysiskt Eurobonuskort eller kan de lägga in EuroBonus-numret manuellt?

3. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bara testat med att ha med mig det fysiska kortet. Skulle gissa att det behövs eftersom det dras i kortläsaren innan betalningen görs.

Hundrafjortontrettiotre gillar detta.
  4. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick nedan svar på en facebook chat från en restaurang i Göteborg som inte hade en aning när vi ville ha EuroBonus-poäng. Tycker att ett kriteria för att flyttas från ”kommer snart” till aktiv på SAS hemsida är att de är up ’n running med system och personal.

Hej David !
    Tack för besöket ! Vi har fått erbjudande att vara med i SAS bonusprogram men inte lyckats ansluta vårt kassasystem för registrering av poängen. Jag ska se om jag kan komma i kontakt med dem och få instruktioner om hur vi ska handha deras poängsystem.
    Tack för att du informerar oss och jag hoppas du kan få dina poäng retroaktivt

Gus och jumbooze gillar detta.
  5. Johan010

Johan010 Medlem

Åt familjebrunch på Cafe Milano i Stockholm förra helgen. Missade dra kortet. Reggade i veckan med kontoutdrag som bevis men blev icke godkänt. Svaret var de ville ha orginalkvitto/slip från restaurangen. Så spara kvittot ifall ni vill ha några poäng. Trevlig helg!
    !

Gus gillar detta.
  6. Bankiren

Bankiren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag använder aldrig kortet, har för vana att alltid skanna in kvittot och ladda upp via EuroBonus-portalen. Det funkar ju nästan aldrig smärtfritt i butikerna...

jerixon gillar detta.
  7. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker det funkat riktigt kass de gånger jag försökt på ställen.
    Så pass dåligt att jag blivit förbannad och skitit i det!

8. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funkar detta bra?
    I sådant fall är det kanske den taktiken man ska använda sig av! =)

magost och Jakob Österberg gillar detta.
  9. HenrikAI

HenrikAI Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu var det ett tag sedan sist men på Sjöpaviljongen (där personalen alltid haft koll på hur det fungerar de gånger jag varit där) har det fysiska kortet inte behövts. Jag har använt mitt MasterCard och på det står Eurobonusnumret (måste dock fortfarande säga till att jag vill ha Eurobonuspoäng).

10. Tonton

Tonton Medlem

+1 på detta!

Sjövpaviljonen levererar alltid. Har blivit en del fina poäng därifrån

jerixon, Jane Insane och Canadien gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!