Senaste nytt

Ny SAS Upgrade service lanseras den 25 April

Hej alla,
Jag surfade runt på SAS hemsida och såg detta:

News about Confirmed upgrade on SAS - Option 1!
By April 25, a new and improved SAS Upgrade service will be launched.
Until April 24 you are welcome to submit a request for departures before and on April 26 will be processed.
Note! If your flight is scheduled starting April 27 your request in the old system will not be handled.
Starting from April 25 you are welcome to use the new solution and will be accessible via the SAS site.

Upgrade - SAS

Jag kunde inte hitta någon tråd som diskuterade detta så jag skapade en ny.
 

Tonton

Medlem
hhm, jag som hade tänkt ansöka om poänguppgradering GO -> Business på min CPH-PEK flight i mitten av maj.

Intressant info, men tycker det är dåligt att de inte kommunicerar hur deras nya "New and improved ("Enhancement"...?) SAS upgrade service" kommer att se ut.

Tack för infon @Slipspåfredag!
 
Tänkte också ansöka om en flight i Maj, så jag hoppas att detta innebär någon förbättring. Min dröm vore att man får poängintjäning enligt den uppgraderade klassen (som Optiontown)
 

NotRyan

Medlem
Tänkte också ansöka om en flight i Maj, så jag hoppas att detta innebär någon förbättring. Min dröm vore att man får poängintjäning enligt den uppgraderade klassen (som Optiontown)
Skulle nog tro att det nya är att du kan lägga in en request i systemet och se själv direkt om du blivit uppgraderad. I dag är det ju en helt manuell process...
 

Avgeek

Medlem
Ha - antagligen slänger de ut Optiontown och tar hela kakan själva. Antagligen kommer det innebära att man inte längre tjänar poängen för ny bokningsklass
 

NotRyan

Medlem
Ha - antagligen slänger de ut Optiontown och tar hela kakan själva. Antagligen kommer det innebära att man inte längre tjänar poängen för ny bokningsklass
Det här är alltså ersättningen för den befintliga confirmed upgrade - Optiontown är en helt annan sak (därmed inte sagt att dom inte rör den, men det är en annan historia).
 
Toppen