agehall
Medlem
DXB är helt kört givetvis. Emirates sätter i A380 snart...
Underskatta inte det faktum att Emirates inte är med i en allians. Det får tex mig att undvika dem så långt det bara går.
DXB är helt kört givetvis. Emirates sätter i A380 snart...
500x86=43000
Och Norwegian startar väl också upp Boston?
Jag undrar om det här verkligen kommer att funka. Intuitivt tycker jag det känns fel, men det kanske bara är jag som inte känner att Boston är en viktig stad för skandinaver. Det finns visserligen en del stora företag där och MIT är ju inte att förglömma, men jag undrar om det verkligen kommer att fylla planen. Boston har dessutom den mest otrevliga immigration jag stött på, så jag undviker numera att flyga in i USA via Boston om jag kan.
Att starta en ny linje och förlita sig på avtalskunder är idiotiskt imho. Se bara hur det gick sist...
Ja, underlaget tror jag finns, men vilka är det. Framförallt mot Norwegian som också startar en direktlinje...Men vi får väl se. Enligt siffrorna så borde underlaget finnas - frågan är bara om SAS lyckas fånga dessa resenärer.
Betydelsen av denna statistik får tas med en nypa salt. Det är ju väldigt många som håller sig till en viss allians eller ett bolag, de som reser med One World tex kommer nog inte byta till direktlinjen istället. Detsamma gäller de som reser med Sky Team. Lägg därtill den ej underskattade massa som alltid går på bästa pris oavsett carrier. Den fjärde gruppen är som jag själv tillhör, de som har sin invanda rutt via tex MUC/FRA/ZRH/LHR oavsett vad konkurrenterna erbjuder. Vi är nog de svåraste att vinna över eftersom våran brand loyalty är så stark och pris är sekundärt eller ännu lägre ner på prioritetslistan.Top 25 Unserved Routes
CPH 2014 - Full year, total traffic:
Nr. IATA Destination PAX
1 MIA Miami (announced) 57,240
2 HKG Hong Kong 40,033
3 IKA Tehran 33,886
4 BOS Boston (announced) 33,819
5 ICN Seoul 32,209
6 MNL Manila 31,616
7 DEL Delhi 25,761
8 JNB Johannesburg 24,745
9 SOF Sofia 24,655
10 SGN Ho Chi Minh City 22,621
SAS sätter nu in 86*365=31390 stolar till Boston, vilket är i linje med behovet av de som utgår från CPH. Om man räknar in transferpax från SAS inom norden så borde man kunna fylla planet.