Senaste nytt

Ny Qatar-REA, boka 11-17 jan 2016

pep

Medlem
Denne kampagne må ryste ikke alene de andre Middle-East carriers men også alle vore europæiske flyselskaber. Det må gøre ondt og andre selskaber tvinges nu ud i lignende konkurrencedygtige REA's? QR har været tidligt ude og fravrister en masse rejsende fra øvrige etablerede selskaber. Hvad bliver modsvaret..?
 

Dr. Miles

Expert
Till er som bokar (eller redan har bokat) er resa i Business class på någon av onlineresebyråer, rekommenderar jag att ta en screenshot av vad sammma resa (samma datum, samma flight) i Economy class kostar hos dem

Ifall de skriver senare att det blev felprissättning och hävdar att priset var menat för resan i Economy class, kan ni säga att resan i Economy class var ännu billigare därmed priset är för resa i Business class.

Om detta hjälper ifall blir det strul i framtiden vet jag inte, men det är i alla fall bra att vara förberedd.

EDIT: en sak till.
Det kan också vara bra idé att ta screenshot av vad samma resa i Business class kostar på andra onlineresebyråer.

T ex om du har bokat en resa till Bangkok för ca 8.500 SEK inkl. skatter på MrJet och det kostade ungefär lika mycket på andra resebyråer, kan det bli svårt för MrJet att hävda att priset var felaktigt.
 
Last edited:
Till er som bokar (eller redan har bokat) er resa i Business class på någon av onlineresebyråer, rekommenderar jag att ta en screenshot av en sammma resa (samma datum, samma flight) i Economy class kostar hos dem

Ifall de skriver senare att det blev felprissättning och hävdar att priset var menat för resan i Economy class, kan ni säga att resan i Economy class var ännu billigare därmed priset är för resa i Business class.

Om detta hjälper ifall blir det strul i framtiden vet jag inte,men det är i alla fall bra att vara förberedd.

Tack för rådet. Jag har gjort så för säkerhets skull. Fast jag tror det blir svårt att hävda felprissättning nu. Priset gäller ännu idag på 4de dagen. Dessutom tar dom betalt direkt med kort eller internetbank och skickade direkt elektronisk biljett. Seatning är redan klar på mina resor.
 

Glenn E

Medlem
Jag köpte också en resa av expedia Stockholm - Bangkok i April med Qatar i business för 8591 kronor.
@Dr. Miles inrådan tog jag nu en screenshot på samma resa i ekonomi.
Den kostade 3734 kronor.
Känns nästan dyrt med 8591 kronor i business.;)
 

oxxax

Medlem
När du får bekräftelsen med Amadeus bokningsnummer så går du in på Qatar airways websida och
klickar på manage my booking, slå in bokningsnr samt efternamn sen kan du välja fritt.

Jag fick riktigt snabb hjälp av Flygstolen med Amadeuskoden, så nu är platserna valda och resan står som Confirmed hos QR. Tack för tipset!
 

Dr. Miles

Expert
Tack för rådet. Jag har gjort så för säkerhets skull. Fast jag tror det blir svårt att hävda felprissättning nu. Priset gäller ännu idag på 4de dagen. Dessutom tar dom betalt direkt med kort eller internetbank och skickade direkt elektronisk biljett. Seatning är redan klar på mina resor.
När jag köpte Bangkok-Hanoi T/R i Business class via Doha på Qatar Airways, fick jag också e-ticketnummer och välja säte. Men Qatar Airways accepterade inte priset och routing efteråt så fick jag avboka resan i all fall.

[Fare gone: Business Class] Bangkok-Hanoi (via Doha) T/R, Qatar Airways, 2.900 SEK | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Last edited:

karho

Medlem
Gällande låga priser via resebyråer, såg idag på Jade Travel att de listar bra priser för denna kampanj.
Verkar vara bokning/prisförfrågan via email som gäller.

De Från-priserna de listar:
Bangkok 8 745:-
Phuket 8 595:-
Singapore 9 295:-
Bali 11 545:-
Maldiverna 12 295:-
Kuala Lumpur 10 395:-
Singapore 9 295:-
Manila 13 595:-
Sri Lanka 13 045:-
Kapstaden 10 795:-
Tanzania 9 645:-
Sydney 14 795:-
Melbourne 19 245:-
Johannesburg 10 795:-

Länk: Business Class med Qatar Airways under hela 2016
 
  • Gilla
Reactions: Gus
När jag köpte Bangkok-Hanoi T/R i Business class via Doha på Qatar Airways, fick jag också e-ticketnummer och välja säte. Men Qatar Airways inte accepterade inte priser och routing efteråt så fick jag avboka resan i all fall.

[Fare gone: Business Class] Bangkok-Hanoi (via Doha) T/R, Qatar Airways, 2.900 SEK | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Vi får hoppas att allt är i sin ordning. Det är flera svenska resebyråer som gått ut med de här priserna, dock inte alla och det är dyrare på hemsidan.
 
Toppen