Senaste nytt

Ny PointBooster

Unicornone

Medlem
Hur räknar dom detta? Om jag flyger till LHR med AC-flightnumber men flygs av SAS, räknas detta som en kvalificerad flygning?

Om jag "gissar" på 5 resor i economy men det blir 10, hur många poäng blir det då?
Om jag "gissar" på 5 resor i economy men det blir 3, hur många poäng blir det då?

Gissat 5 flugit 10=3000pts
Gissat 5 men underpresterat=vet inte faktiskt.

Jag överpresterade i den förra och fick bara fler bonuspoäng :=)
 
Hmm, sitter just nu och skall regga min reseplan för våren. I erbjudandet ger Economy Extra och Business mest poäng. Jag reser mest inrikes, där finns ju inte dessa biljettyper. Tror ni att Flex/Full Flex kan jämställas med Economy Extra/Business?
 
Så då var kalkylen klar. Har reggat mig för 4 Business och 8 Economy under 1 mars - 31 maj. Sen gick det inte att få med mer, men det hade jag nog ändå inte "vågat" göra...
 

forastero

Medlem
Fick precis Pointbooster-uppdatering: är i mål :) Det visste jag i och för sig om, men ändå... Tydligen räknade jag med lite för få resor, för det är ju nästan två månader kvar av kampanjen.

Det stod så här också:
Har en eller flera av dina PointBooster-resor varit i Economy? Då har du möjlighet att öka din poängintjäning rejält genom att flyga Economy Extra eller Business t.o.m. 31 maj 2012. Extrapoäng sätts in på ditt konto 11/6 2012.
Som jag fattat det har det tidigare funkat så att om man gör resor i Economy Extra eller Business (antingen utan att ha räknat med det i uppskattningen inför kampanjen, eller fler resor än man räknat med) så kan de räknas istället för Economy-resor, så man får fler poäng? Det verkar alltså som att det fortfarande är så...trevligt i så fall, eftersom jag ska göra en eco extra-resa den här veckan. Hade räknat med fyra enkelresor i Economy och ingen i Extra/Business men det vore ju bra att få 1x2000 + 3x300 istället för 4x300. :rolleyes:
 

India Alpha

Medlem
Fick precis Pointbooster-uppdatering: är i mål :) Det visste jag i och för sig om, men ändå... Tydligen räknade jag med lite för få resor, för det är ju nästan två månader kvar av kampanjen.

Det stod så här också:

Som jag fattat det har det tidigare funkat så att om man gör resor i Economy Extra eller Business (antingen utan att ha räknat med det i uppskattningen inför kampanjen, eller fler resor än man räknat med) så kan de räknas istället för Economy-resor, så man får fler poäng? Det verkar alltså som att det fortfarande är så...trevligt i så fall, eftersom jag ska göra en eco extra-resa den här veckan. Hade räknat med fyra enkelresor i Economy och ingen i Extra/Business men det vore ju bra att få 1x2000 + 3x300 istället för 4x300. :rolleyes:

Det låter ju toppen! Fick min update nu också, är i mål, och har minst 12 legs under nästkommande månad med SK. morrade lite tyst innan jag fick höra ovanstående...
 
Toppen