Senaste nytt

Ny på forumet och första gången i business

Cornelius

Medlem
Jag vill inte verka petig, men att servera lamm ombord tycker inte jag är ok. Lamm är lite speciellt och alla äter inte det på samma sätt som t ex nöt och kyckling/kalkon.

Du var verkligen kräsen, måste jag säga. Själv föredrar jag generellt lamm över nöt och kyckling/kalkon när jag flyger. Det är något med tillredningsprocessen i flyget som gör att de senaste tenderar att bli ganska torra, tycker jag. Men jag förstår vad du menar, och det bör självklart alltid finnas fler alternativ, speciellt när det gäller huvudrätt.
 
Hej alla och tack för ett trevligt forum! Gjorde för några dagar sen min första business-flight, ARN-ORD, och idag är det dags för EWR-ARN i business. Har flugit över atlanten och till Asien i economy extra förut men nu förstår jag er business-junkies, jag gillart! Gåslever och champagne, inte mycket som slår det. Keep up the good work så tar jag en runda i NY!
Hoppas du blir inte besviken på SK check-in och loungen på EWR. Boarda tidigare och njut av preflight champagnen istället för att slösa tid i loungen.
 

Matsson

Medlem
Och lammet blir tydligen extra segt om det steks i CPH. Däremot har maten på SAS vid flera tillfällen varit alldeles utmärkt,speciellt vid avresa från Bangkok och Peking.Läste dessutom att allt kött genomsteks av rent baktereologiska orsaker,inget bolag vill ha magsjuka bland passagerare p.g.à en biff medium rare. Bättre att vara säkervoch steka ordentligt.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Lamm som är så gott! Fler flygningar med lammgryta SAS... folk får lära sig att uppskatta det helt enkelt! ;) Självklart bör det finnas alternativ, men att lamm skulle vara så udda förstår jag inte...
 

Dr. Miles

Expert
Lamm som är så gott! Fler flygningar med lammgryta SAS... folk får lära sig att uppskatta det helt enkelt! ;) Självklart bör det finnas alternativ, men att lamm skulle vara så udda förstår jag inte...

Ni har inte flugit med flygbolag från Mellanöstern eller hur? ;) De brukar ha biff, lamm eller kyckling. I ekonomiklass är det ofta två av dem att välja mellan.
Kyckling curry på en PIA flight var inte helt dålig heller.
 
Ni har inte flugit med flygbolag från Mellanöstern eller hur? ;) De brukar ha biff, lamm eller kyckling. I ekonomiklass är det ofta två av dem att välja mellan.
Kyckling curry på en PIA flight var inte helt dålig heller.
PIA? Har du loggat denna flight? KAR syns inte på din flightmemory ;) (du vet väl att vi kommer granska alla dina flygningar till vi hittar svaret, eller hur?) :D
 

Tjaeng

Medlem
Jag vill inte verka petig, men att servera lamm ombord tycker inte jag är ok. Lamm är lite speciellt och alla äter inte det på samma sätt som t ex nöt och kyckling/kalkon.

Kan du ärligt påstå att lamm skulle vara objektivt mindre okej/mer udda än säg, rökt lax som förekommer på var och varannan C-meny hos SAS?
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Ni har inte flugit med flygbolag från Mellanöstern eller hur? ;) De brukar ha biff, lamm eller kyckling. I ekonomiklass är det ofta två av dem att välja mellan.
Kyckling curry på en PIA flight var inte helt dålig heller.

Haha, jodå :) Sen åker jag en del Turkish Airlines också, de brukar också servera mumsigt lamm :p
 

Cornelius

Medlem
För min del får SAS gärna hitta på något annat än gåslever, även om jag inte klagar på hur det smakar. Tillverkningsprocessen hos de flesta producenter blir lite för mycket för mig...
 

Dr. Miles

Expert
För min del får SAS gärna hitta på något annat än gåslever, även om jag inte klagar på hur det smakar. Tillverkningsprocessen hos de flesta producenter blir lite för mycket för mig...

Om du hade sett hur kött-/fiskfabrik hanterar sina produkter, finns det risk att du blir vegetarian...
 
Toppen