Senaste nytt

Ny megabonus på gång

henrik l

Medlem
Om inte minnet sviker mig helt är detta ett fall framåt. Vill minnas att jag via chat-funktionen kontaktade deras kundtjänst i våras för att få 10 000 p för 15 nätter, istället för 15 000 p för 20 nätter. Även om det är en devalvering jämfört med för 2-3 år sedan, är det bättre än de två sista svängarna i och med att man redan efter 10 nätter triggar 10 000 p. Har man dessutom Marriott som primär kedja och räknar in deras dubbla "elite nights" så ger ju detta vissa frihetsgrader. D v s fixa guldet och sedan och sedan utnyttja lukrativa erbjudanden från andra kedjor:D
 

mha321

Medlem
Lite av ett fall framåt håller jag med om. Men att kalla det megabonus känns fortsatt inte speciellt nära verkligheten.

För mig är det iaf inget som får mig att lägga fler stays hos dem. Det känns mer som en (liten) belöning för de jag redam planerat in...
 

henrik l

Medlem
Lite av ett fall framåt håller jag med om. Men att kalla det megabonus känns fortsatt inte speciellt nära verkligheten.

För mig är det iaf inget som får mig att lägga fler stays hos dem. Det känns mer som en (liten) belöning för de jag redam planerat in...

Sant. Men, deras guldkorn nu är ju dubbla "elite nights" och jag vill minnas att det var riktat mot européer. Du har dom ju haft en liten gräddfil för européer när det gäller att återkvala. Jag har återkvalat till guld med dryga 40 nätter de senaste åren, istället för de 50 som formellt krävs. Nu har jag inte järnkoll på de andra programmen, men guldnivån ger ändå hyfsade fördelar: lounge och frukost.Åtminstone när man reser österut.
 

mha321

Medlem
Sant. Men, deras guldkorn nu är ju dubbla "elite nights" och jag vill minnas att det var riktat mot européer. Du har dom ju haft en liten gräddfil för européer när det gäller att återkvala. Jag har återkvalat till guld med dryga 40 nätter de senaste åren, istället för de 50 som formellt krävs. Nu har jag inte järnkoll på de andra programmen, men guldnivån ger ändå hyfsade fördelar: lounge och frukost.Åtminstone när man reser österut.
Det håller jag med om. Kommer nästan upp i platinum tack vare dubbla Elite nights - men de kör ju rollover nights så det är värt det mot nästa års guld.

Jag har mest använt det västerut, men så länge man undviker courtyard så är det bra med frukost och lounge. Uppgraderingar är det sämre med.

Men megabonusen är inte så :)
 
Toppen