Senaste nytt

Ny Lufthansa Business Class-rea 14 december

Senator

Moderator
Jag kommer nog boka Washington Dulles (IAD) och kanske kolla lite på hockey med en polare. Jag har har 4 UPGR vouchers (2 behövs per long-haul) för uppgradering till FIRST. Jag hade en underbar resa till DC i somras på 23t, och åker gärna tillbaka. Sen flyger man CO hem direkt till ARN... På Flyertalk ser jag att FRA-IAD har ca. 80% för nya FIRST.

Handla nu, svårt att se det blir bättre än såhär... :cool:
 

EBGGOT

Medlem
KUL, mkt kul när man boka SK till PEK förra måndagen - ganska stor skillnad på SK priser kan man lugnt säga!

Men nu fanns ju inte LH priser på det datum som var aktuella ändå ....
 

niksal

Medlem
Priserna finns också ex-HEL. T.ex. ca 1191 till Toronto. Även giltigt på flyg som är operated by Air Canada. De är säkert poängmässigt sämre, men service-mässigt toppen i deras Executive First.
 

Senator

Moderator
Priserna finns också ex-HEL. T.ex. ca 1191 till Toronto. Även giltigt på flyg som är operated by Air Canada. De är säkert poängmässigt sämre, men service-mässigt toppen i deras Executive First.

Niksal, efter att testat AC ExecFirst och CO BusFirst tar jag hellre CO direkt från ARN eller från FRA. OBS! Undvik dock B767-xxx från MUC, GVA, och ZRH. Dessa har gamla stolar.
 

tourist

Medlem
Detta bokas säkert i Low Business? Då ger nog både AC och CO bara 100% i EuroBonus för den som samlar där. Så det blir till att väga AC/COs finfina kabiner mot dubbla poängintjäningen på LH i så fall.
 

Mauricio

Medlem
Härligt!

Tänker boka en resa till GRU om jag hittar vettiga datum. Vad tjänar man på en resa i Z om man krediterar till SAS EB? 100 eller 200%? Stor skillnad på om det ger 13700 eller 27400.
 

Senator

Moderator
VAD! Är man på EuroBonus så snåla att man bara får 100% på Z-klass? Hoppas inte detta blir vanligt på M&M...

Jag kan också rekommendera då att ta ett inrikes plan med CO/UA i USA, och hoppa på LX från JFK/BOS/ORD. Där finns garanterat en bra, ny affärsklass kabin. Det går t.ex. att boka:

ARN-FRA-IAD (LH)
IAD-JFK (UA Domestic First)
JFK-ZRH/GVA-ARN med LX/SK
OBS! Ingen stopover på JFK, måste vidare inom 24t.
 
Toppen