Senaste nytt

Ny lounge i Helsingfors - almost@home

Jacob

Medlem
En ny lounge har slagit upp i non-Schengen området i Helsingfors som fått namnet almost@home.
Loungen har plats för 73 gäster och är öppen mellan 06.30 och 23:30.

Tanken med loungen är att den ska kännas som hemma så man ska kunna ta på sig ylletofflor och hoppa upp i en skön soffa.
Det finns även möjlighet att arbeta i loungen samt givetvis en självserveringsbuffé.

Eftersom Finnair själva annonserar om loungen får jag utgå från att man har tillgång om man reser med Finnair (business class/status, som vanligt).

SSP-AH-Palvelukartta.jpg
 

Gnopps

Medlem
Kul med en lounge till här! Häftigt om man får låna yllestrumpor (har på mig det just nu faktiskt efter bastun :) ). Dock vill jag hellre se en Diners-lounge här i Helsingfors, så länge som Diners Finland inte får för sig samma dumheter som Diners DK & SE.
 

Jonas C

Medlem
Hur blir det för de som är bosatta i Finland, men har SAS EBDC kort? SAS menade själva att alla kombinerade EBDC kort kommer att omfattas av de nya reglerna, men samtidigt verkar det konstigt då DC Finland fortfarande ger sina kunder fri lounge. Känner en viss Finländare med hatt som skulle bli väldigt besviken om detta var fallet. ;)
 
Toppen