Senaste nytt

Ny lounge (Eventyr) på Kastrup

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte fattat varför Aviator är bättre?

Utbudet när det gäller mat/tilltugg och dryck är ju ganska fattigt i båda loungerna. Aspire var ju först med att renovera sin lounge och eftersom Aviator var väldigt sunkig så var det självklart för mig att välja Aspire.

Nu är det dock väldigt länge sedan jag besökte någon utav dessa två, men senast jag besökte Aviator så har jag för mig att den också fått sig en uppfräschning.

Generellt sett så försöker jag undvika dem båda. Bäst görs det genom att främst flyga Star Alliance. ;)
På en skala 1-10 skulle jag ge loungerna betyg enligt följande:
1. Aviator 2 (gamla Apartments): Betyg 5,5
2. Aviator 1: Betyg 5
3. Aspire: Betyg 4,5

För att en lounge ska vara värd ett besök ska den ha minst 5 i betyg. Jag tycker matutbudet är sämre i Aspire (speciellt frukosten) och själva miljön i Aspire är väldigt trist, den känns konferenslokalaktig och utsikten är ingen höjdare heller. I Aviator är det ganska mysigt nere vid fåtöljerna och man har utsikt ut mot flygplanen. Men ingen av loungerna får särskilt imponerande betyg.
 

NotRyan

Medlem
Jag har inte varit in i de andra loungerna då jag koncentrerade mig på Eventyr i söndags. Den är helt klart värt ett besök så ta med passet och lägg lite tid på att ta dig ut och in i Danmark, för loungen är bra. Dom har varm mat, Kycklinggryta med curry och ris när jag kom som var riktigt god, när den tog slut kom det fram nån typ av Boeuf Bourguignon men då var jag redan mätt efter maten och gofika (Alltså riktigt fika, ej att förväxlas med BC-fika :D)
 

Agö

Medlem
På en skala 1-10 skulle jag ge loungerna betyg enligt följande:
1. Aviator 2 (gamla Apartments): Betyg 5,5
2. Aviator 1: Betyg 5
3. Aspire: Betyg 4,5

För att en lounge ska vara värd ett besök ska den ha minst 5 i betyg. Jag tycker matutbudet är sämre i Aspire (speciellt frukosten) och själva miljön i Aspire är väldigt trist, den känns konferenslokalaktig och utsikten är ingen höjdare heller. I Aviator är det ganska mysigt nere vid fåtöljerna och man har utsikt ut mot flygplanen. Men ingen av loungerna får särskilt imponerande betyg.
Jag tycker att detta är för höga betyg för samtliga tre. Copenhagen Apartment var bra när den öppnade och hade en lite mer "exklusiv" tanke. Maten har dock aldrig varit särskilt imponerande men det var åtminstone lugnt och skönt till skillnad från Aviator som de gånger jag besökt den känns som en charterlounge. Aspire är riktigt tragisk, mörk och ruffig.
 

Agö

Medlem
Eventyr kan väl vara värd ett besök om man är på Kastrup tycker jag!
Ja, nu syftade jag på Aviator 1, Aviator 2 och Aspire. Har jag en flight från lång A-gate är det inte heller särskilt sannolikt att jag skulle bemöda mig med att gå till Eventyr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen