Senaste nytt

Ny lounge (Eventyr) på Kastrup

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Jag har lite svårt att förstå vad som skulle vara missvisande med denna artikel. Det står klart och tydligt: "Just nu är det bara British Airways som har slagit till och erbjuder sina premiumpassagerare att använda loungen men Kastrup säger att man är i intensiva förhandlinger med fler flygbolag."

Ingen stans står det att den är perfekt för SAS resenärer. Det står dock att flygningar från C-pieren på Kastrup är lite av ett bingo, och det är flygplatsen som har varit pådrivande för att få på plats denna och operatören Menzies förhandlar med andra bolag om access.

Om artikeln är bra eller dålig är en subjektiv bedömning, och det har alla rätt till en åsikt om.
 
Så som artikeln börjar så får man intrycket av att loungen är ett alternativ till SAS lounge och de andra loungerna. Så är ju inte fallet. Den är ett alternativ för dem som ändå har tänkt att betala för inträde till en lounge, oavsett vilken. För övriga så är det ju än så länge en merkostnad och därför inget riktigt alternativ.

Men att gå så långt att säga att artikeln är dålig är väl ändå att ta i.

Om jag får spekulera lite så är jag tveksam till om den ens kommer att bli ett alternativ för SAS. De har ju avslutat flera 3e parts kontrakt med motiveringen att de ska satsa på sina egna lounger. Vågar man hoppas att SAS öppnar en egen lounge efter passkontrollen?

Eller skulle det gå att öppna upp en väg från nuvarande lounge med en luftbro eller liknande, med en dedikerad passkontroll för SAS lounge besökare? Javisst, en vild tanke, men ändå. :)
 

Agö

Medlem
Eller skulle det gå att öppna upp en väg från nuvarande lounge med en luftbro eller liknande, med en dedikerad passkontroll för SAS lounge besökare? Javisst, en vild tanke, men ändå. :)
Den tanken har jag lanserat för en tid sedan här. Det behövs ingen luftbro, från guldloungen borde det räcka med att knacka lite vägg så är du uppe vid D-piren övre plan...
 
Den tanken har jag lanserat för en tid sedan här. Det behövs ingen luftbro, från guldloungen borde det räcka med att knacka lite vägg så är du uppe vid D-piren övre plan...

Vad bra, då gick det från en vild tanke till en fullt rimlig möjlighet. ;) Då återstår "bara" att hoppas på att SAS ser samma möjlighet då. :)
 

trekker

Medlem
Så som artikeln börjar så får man intrycket av att loungen är ett alternativ till SAS lounge och de andra loungerna. Så är ju inte fallet. Den är ett alternativ för dem som ändå har tänkt att betala för inträde till en lounge, oavsett vilken. För övriga så är det ju än så länge en merkostnad och därför inget riktigt alternativ.

Men att gå så långt att säga att artikeln är dålig är väl ändå att ta i.

Om jag får spekulera lite så är jag tveksam till om den ens kommer att bli ett alternativ för SAS. De har ju avslutat flera 3e parts kontrakt med motiveringen att de ska satsa på sina egna lounger. Vågar man hoppas att SAS öppnar en egen lounge efter passkontrollen?

Eller skulle det gå att öppna upp en väg från nuvarande lounge med en luftbro eller liknande, med en dedikerad passkontroll för SAS lounge besökare? Javisst, en vild tanke, men ändå. :)
Nja, jag tycker nog att på en sida som denna skall man som skribent ha benkoll på lounger och vilka som kan använda vilka, speciellt på flygplatserna i Skandinavien.
 

agehall

Medlem
Nu förstår jag faktiskt inte riktigt vad det är som det klagas på. Det som artikeln påpekar är problemet man alltid upplever när man sitter i SAS lounger och ska genom passkontrollen på Kastrup. Det ger en bakgrund till varför man valt att lägga loungen där den ligger men det säger inget om att det löser problemet för SAS passagerare i dagsläget.
 

Brandten

Medlem
Genom fast track säkerhetskontroll. Genom den lilla taxfreen. SAS loungen direkt till vänster. Gick förbi och genom automatiska passkontrollen. Ner en halv trappa till gate C26. Upp 4 trappor (eller hiss) till våning 3.

Visa boardingkort på en OneWorld flygning (BA Silver eller högre) ELLER 250DKK och vips så är du inne. Man behöver alltså inte vara "premiumpassagerare" för att komma in. PriorityPass ger inte access (än). De har skickat in request men inte fått svar av PP ännu. Hon kunde/fick inte säga något gällande vilka flygbolag som kommer få access men nämnde att det blir ett bolag till efter sommaren och att man diskuterar med alla bolag som opererar från C-fingret.

Loungen låg dryga 20m förbi skylten. Skön soffa fast den ser lite hård ut. Smak och behag antar jag...
49127d9d3c3de4b36be4c6b36d3198d0.jpg


Många trappor. 6 pers i loungen totalt. Supertrevlig personal.
7050335cabeeaed09c8d3528f0ed1579.jpg


Businessdel? + övrig inredning var väldigt nordiskt och snyggt!
8830a252931e45b3c221c6067ba6bf48.jpg


Inte mycket att välja på i matväg. Fanns en bänk till bredvid som var täckt. Denna dukas nog upp på eftermiddagen/kvällen.
9f7231a796c432b2b201da2b2c3f98ad.jpg


Fikahörnet.
7eff3ff2f5c16a4b98c85b315a2392a3.jpg


Panoramavy över plattan och de mest intressanta kärrorna.
9fca1d33f4d1c61bbe76b7b654b46948.jpg


Loungen är ju ny så skulle bara fattas att allt var något annat än fräscht!
b821d57b99d30e1499497533b483b104.jpg


Väldigt trevlig personal som visade runt och svarade på frågor.

Loungen är väldigt bra placerad då man, precis som det nämnts tidigare, ibland får lite bråttom från SAS loungen och är det då kö i passkontrollen så är det inte kul! Skönt att ha passet avklarat, gå och slappa i den här loungen för att på någon minut kunna ta sig till flyget. Ju mer jag tänker på det desto konstigare är det att SAS inte har någonting på "rätt sida" av passkontrollen.... Får väl hoppas de köper in sig på Eventyr.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen