Senaste nytt

Ny konstellation av kreditkort, råd behövs!

Robert flysas

Moderator
Det är min första tanke också.

Vet inte om jag fattat hur Fly premium fungerar? Förutsatt att jag nedgraderar Amex och uppgraderar MC, hur hade jag fördelat min spend på ca 250k?

Jag har inte använt någon voucher hittills. Bara haft korten sen 11 mån tillbaka och då fått 1 voucher som jag ämnar använda så fort Corona släpper.

Kommer inte inom det närmsta ha poäng nog att nyttja 2 vouchers per år.

Ja, låter väldigt likt med undantaget att jag har lätt att ta semester. Problemet är dock att jag inte har så mycket poäng att jag kan åka ofta.

Hyr för övrigt aldrig bil.

Hej igen! Kolla denna länk. Finns en video där som förklarar allt på ett bra sätt:
Med SAS EuroBonus Mastercard Premium får du Fly Premium
 

Robert flysas

Moderator
Så om jag de senaste 12 månaderna dragit in över 200k i poäng så kan jag boka bonusresa i Biz men betala för Go? Om jag skaffar det kortet?
Precis. Och 50,000 poäng ger dig SAS plus inom Skandinavien, 100,000 poäng får du SAS Plus inom Europa. 150,000 poäng SAS plus inom Världen och 200.000 eller fler poäng ger Business. Men betalar alltid för SAS Go:)
 

sandek

Medlem
Det stämmer. För 200k poäng så gäller det för hela världen med SAS.
Precis. Och 50,000 poäng ger dig SAS plus inom Skandinavien, 100,000 poäng får du SAS Plus inom Europa. 150,000 poäng SAS plus inom Världen och 200.000 eller fler poäng ger Business. Men betalar alltid för SAS Go:)
Alright. Mycket sannolikt att alla poängen går åt att boka bonusresa med 2-4-1 alt uppgradera befintliga resor.
 
Har själv varit den som tyckt MC premium var onödigt om man inte kom upp i högsta nivån o hade mycket poäng men nu med curve så är den där extra kostnaden helt klart värd de då premium kan generera en hel del extrapoäng vid dubbelkampanjerna. Samtidigt som man får sign up bonusen o möjlighet till att nyttja fly premium. Så har svängt om där. O i ditt fall bättre att nedgradera Amex o lägga en del av pengarna på premium i samtidigt ha lite cash över.
 

sandek

Medlem
Har själv varit den som tyckt MC premium var onödigt om man inte kom upp i högsta nivån o hade mycket poäng men nu med curve så är den där extra kostnaden helt klart värd de då premium kan generera en hel del extrapoäng vid dubbelkampanjerna. Samtidigt som man får sign up bonusen o möjlighet till att nyttja fly premium. Så har svängt om där. O i ditt fall bättre att nedgradera Amex o lägga en del av pengarna på premium i samtidigt ha lite cash över.
Curve? Har ingen koll
 
Toppen