Senaste nytt

Ny kampanj med Radisson Rewards

Olle K

Medlem
Radisson Rewards har en ny kampanj, finns på denna länk. Som ofta med deras kampanjer har vissa hotell inte dessa priser trots att det står att de har dem, t.ex. står det "rate not offered" eller så finns helt enkelt inga datum där priserna erbjuds. Erbjudandet kan kombineras med poängkampanjen de redan kör.

Info om kampanjen
Boka nu och få 50 % rabatt på den andra natten, eller bo tre nätter och få den tredje natten gratis!

Erbjudandet gäller för helgvistelser fram till den 31 augusti 2018
BOKA SENAST DEN 6 APRIL 2018!

Välj ett av de medverkande Radisson Hotel Group-hotellen: Radisson Collection™-, Radisson Blu®-, Radisson RED®-, Park Plaza®- och Park Inn® by Radisson-hotell i Europa, Mellanöstern, Afrika och Amerika.

Villkor
Erbjudandet "Förläng din vistelse" ("Erbjudandet") gäller för vistelser som görs på medverkande hotell i Europa, Afrika och Mellanöstern för antingen: (i) 50 % rabatt på hotellvistelser med två på varandra följande nätter, vilket räknas som en 25 % rabatt per natt för en sammanlagd 50 % rabatt på den fullbordade tvånättersvistelsen; eller (ii) bo två nätter och få en gratis, vilket räknas som en 33,34 % rabatt på samtliga tre nätter av den fullbordade vistelsen på tre nätter. Båda Erbjudandena gäller för vistelser som görs från torsdag till söndag.

Måste vara en Radisson Rewards-medlem för att kunna utnyttja Erbjudandet. Gäller för nya bokningar som görs mellan de 20 mars 2018 och den 6 april 2018. Vistelser måste fullbordas från den 20 mars 2018 till den 31 augusti 2018.

Tillgängligt endast på standardrum och Erbjudandet är inte återbetalningsbart. Erbjudandet gäller endast rum, förutom vad gäller hotell där frukosten ingår i priset. Priset varierar beroende på hotell, kan ändras och kan skilja sig åt mellan vistelsens nätter. Erbjudandet är endast tillgängligt för individuella bokningar och kan inte kombineras med andra erbjudanden eller rabatterade erbjudanden. Erbjudandet gäller i mån av tillgång och kan ändras eller avslutas när som helst. Vissa datum kan vara begränsade. Listan över de hotell som medverkar kan ändras när som helst utan föregående meddelande och det antal rum som är tillgängligt för detta erbjudande kan vara begränsat och variera beroende på hotell.
 

Nikje

Medlem
Skönt att dom åtgärdat datumfelet från mailet.:D
Screenshot_2018-03-22-18-36-18-228.jpeg
Händer då och då att företag gör sådana missar och jag drabbas av pinsamhetsklåda å deras vägnar varje gång...
 

Olle K

Medlem
Radisson Rewards kör konstigt nog en kampanj till nu samtidigt som den andra gäller, länk finns här. Medlemmar får upp till 30 % rabatt på bästa pris på utvalda hotell. Erbjudandet kan bokas från 28 mars till 23 april 2018 och gäller för vistelser mellan 29 juni och 26 augusti 2018.

Listan av hotell som det ska gälla på är lång, men sen är frågan vilka som i verkligheten erbjuder ett lägre pris.
 

Olle K

Medlem
Ny sommarkampanj med Radisson Rewards. Upp till 25 % rabatt för sommaren 14 juni-31 aug. Boka 15 april-12 maj. Tyvärr verkar Radisson allt oftare skippa extra bonusen på 3000-5000 p som gällde under några år vid Dream deals. Gäller endast på medverkande hotell i Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson RED, Radisson och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika. Se länken här.
 

Jonas F

Medlem
Är det någon som har bokat flera stays med den här kampanjen de körde i påskas?

Enligt villkoren står det:

"Radisson Rewards-medlemmar är berättigade att tjäna 3 000 bonuspoäng (”bonuspoäng”) per slutförd vistelse under den erbjudanderelaterade vistelsen, utöver de tjugo (20) standardpoäng per USD som spenderas på Radisson Rewards-berättigande vistelser. Efterföljande nätter betraktas som en vistelse och därmed kan bonuspoäng endast intjänas en gång för en följd nätter. Bonuspoäng kommer att sättas in på ditt konto inom sex veckor efter slutförd vistelse."

Jag hade tre vistelser under perioden men har bara fått de 3 000 extrapoängen på min första vistelse (stay).

När jag gjorde bokningarna stod det dessutom den rate jag betalade att det var påskkampanj med 3 000 extrapoäng per vistelse. När jag kontaktar kundservice menar de att det bara är en vistelse som ger 3 000 extrapoäng och därmed avslutar de ärendet. Även när jag klistrar in villkorstexten menar de att det är så. Reklambudskapet verkar ju fortfarande vara att man ska få 3 000 extra poäng per vistelse dock.

"Spara upp till 30% på nästa resa och tjäna 3 000 bonuspoäng med Radisson Rewards per vistelse utöver de ordinarie poängen. Boka senast den 7 april 2019."

Irriterande när man räknat med en sak och kundtjänst tolkar det annorlunda. Då borde de ju varit lite tydligare med det från början.
 

Lollet

Medlem
Man kan väl inte skriva ”3000 poäng PER vistelse” och hävda att det bara gäller första vistelsen? o_O Låter vilseledande..
 

Vindpilen

Medlem
Är det någon som har bokat flera stays med den här kampanjen de körde i påskas?

Enligt villkoren står det:

"Radisson Rewards-medlemmar är berättigade att tjäna 3 000 bonuspoäng (”bonuspoäng”) per slutförd vistelse under den erbjudanderelaterade vistelsen, utöver de tjugo (20) standardpoäng per USD som spenderas på Radisson Rewards-berättigande vistelser. Efterföljande nätter betraktas som en vistelse och därmed kan bonuspoäng endast intjänas en gång för en följd nätter. Bonuspoäng kommer att sättas in på ditt konto inom sex veckor efter slutförd vistelse."

Jag hade tre vistelser under perioden men har bara fått de 3 000 extrapoängen på min första vistelse (stay).

När jag gjorde bokningarna stod det dessutom den rate jag betalade att det var påskkampanj med 3 000 extrapoäng per vistelse. När jag kontaktar kundservice menar de att det bara är en vistelse som ger 3 000 extrapoäng och därmed avslutar de ärendet. Även när jag klistrar in villkorstexten menar de att det är så. Reklambudskapet verkar ju fortfarande vara att man ska få 3 000 extra poäng per vistelse dock.

"Spara upp till 30% på nästa resa och tjäna 3 000 bonuspoäng med Radisson Rewards per vistelse utöver de ordinarie poängen. Boka senast den 7 april 2019."

Irriterande när man räknat med en sak och kundtjänst tolkar det annorlunda. Då borde de ju varit lite tydligare med det från början.

Har bara kört en vistelse på denna kampanj men jag tycker det är glasklart att du ska få 3000p extra per vistelse men inte 3000p på efterföljande nätter.
 

Jonas F

Medlem
Har bara kört en vistelse på denna kampanj men jag tycker det är glasklart att du ska få 3000p extra per vistelse men inte 3000p på efterföljande nätter.

Nej precis. Det är ju olika vistelser olika dagar på olika hotell och alltså inte efterföljande nätter.

Man kan väl inte skriva ”3000 poäng PER vistelse” och hävda att det bara gäller första vistelsen? o_O Låter vilseledande..

Jag tycker ju också det. Får försöka en gång till.
 

Jonas F

Medlem
Jag ville bara uppdatera att jag idag fick mail från kundtjänst där de har krediterat mitt konto med 2x3000 poäng och de bad om ursäkt för att det hade krånglat. Jag skippade efterregistrerings-kundtjänsten den här gången och körde via kontaktformuläret på hemsidan för poäng-frågor och skrev på svenska (svaret som kom var dock på norska).

Jag nämnde inget om att jag redan försökt via efterregistrerings-kundtjänst heller.
 
Last edited:

Olle K

Medlem
Fick mail om följande Radisson kampanj: "Tjäna 3 000 bonuspoäng per natt från och med din andra vistelse. Registrera dig och bo hos oss mellan 27 maj och 31 augusti 2019" och en länk för att registrera sig.

Notera: Inlösen av vistelser med fria bonusnätter, inlösen av vistelser med inlösen av poäng + pengar och icke-poängberättigande vistelser som vistelser bokade via OTA-leverantörer är inte berättigande för att kvalificera en medlem eller för att tjäna poäng under denna kampanj.
 
Toppen