Senaste nytt

Ny kampanj - GOLD direkt med Nordic Choice MC

M.K

Medlem
Ny kampanj t o m 31:a maj där GOLD status ges ut direkt genom tecknande av Nordic Choice mastercard. Löjligt bra värde för knappt 250:- första året men samtidigt tråkigt för oss som redan har denna status. Dessutom ges det ut 10 000 poäng i välkomstgåva vilket räcker till en övernattning på många av deras billigare hotell.

Jag har detta kort och använder det vid hotellövernattningar på kedjan med 30p/100sek i intjäning samt utomlands vid kampanjer. Alla poäng som tjänas in räknas mot status. Estetiskt snyggt kort också!

92BF1125-41CC-421A-AB43-C015CF7B78F5.png
 

M.K

Medlem
@GOTBound Det tror jag inte men om det är viktigt för Dig så är kortet även efter första året en god investering för 495:-/år om du bor på kedjan ibland. Det krävs då endast sex betalda nätter per år för GOLD och ett köp per månad med kortet. Kör en liten månadsdragning på t ex Netflix eller Spotify och sedan e-faktura på banken så det inte glöms bort.
 

schrute

Medlem
Vad gäller om man har flera kort från SEB? Med kreditgränser och ev. uttagsgränser som ju SEB applicerar på Revolut, Billhop m.m.
 

M.K

Medlem
Olika kort. Jag har aldrig stött på problem. Nu prioriterar jag SAS kortet men kört cash definerade transaktioner samma dag på NCC faktiskt (bl a ATM via Curve), efter att ha maxat ut SAS MC med 20k under dubbla poäng helgen sist.

Dåligt värde i att använda detta kort dock i Sverige jämfört med Premium/Elite då jag värderar 15/20EB betydligt mycket högre än 10NCC poäng per 100sek i spend. Ett bra komplement dock om man bor på hotellen ibland där också poängintjäningen är bra.
 

schrute

Medlem
Jag tänkte väl framförallt på att ett scenario där man har ett SAS MC kort som man regelbundet fyller på Revolut och betalar nån räkning via Betalo/Billhop då och då, men ändå ligger under den osynliga gränsen SEB sätter innan de skickar varningsbrev och ev. tar till andra åtgärder. Om man då samtidigt lägger till ett annat SEB kort (såsom denna) och kör spend som också flaggas som uttag på, kan man tänka sig att SEB tittar på helheten?
 
Toppen