Senaste nytt

Ny kampanj: dubbla poäng med SAS Mastercard 25-27/9-2020

taxvalp

Medlem
Hade samma problem som du förra året då jag köpte en värmepump på fredagen för 35000 kr och pengarna reserverades direkt. Affären löste in kortköpet på Måndagen och jag fick inga dubbla poäng.:mad:

Ringde direkt till kundtjänst och undrade var det var för mening att ha sådana kampanjer om det inte fungerar.

Jag behövde aldrig hota med att göra ett återköp för att kunna ta summan på Amex istället.
Han jag pratade med var mycket trevlig och fixade så jag fick mina extra poäng.

Ringer du inte kundtjänst så lär du inte få extrapoängeno_O

Tack! Kontaktar kundtjänst och ser vad som händer...
 

palmen

Moderator
Tycker det är extremt irriterande när de har dessa kampanjer och köp man gör på fredagen inte bokförs förrän på måndagen. Har hänt mig vid ett flertal tillfällen förut, och nu senast i helgen. Brukar lösa sig vid kontakt med SEB, men att man ska behöva bevaka drar ner glädjen med kampanjen.
Problemet är ju dock inte kampanjen i sig, utan att de du handlar hos dröjer med att faktiskt låta debiteringen gå igenom.
Det är inte mastercard som väljer när ett köp bokförs, det gör stället du handlar hos.
 

MLG55

Medlem
Problemet är ju dock inte kampanjen i sig, utan att de du handlar hos dröjer med att faktiskt låta debiteringen gå igenom.
Det är inte mastercard som väljer när ett köp bokförs, det gör stället du handlar hos.

Precis så är deto_O Har haft nätbutiker som löst in mina köp efter 10 dagar:(
Samma gäller i fysiska butiker, då de kan ha problem med maskinerna för inlösen.

Kanske dax för SEB att ge poäng när beloppen reserveras istället:D:D
 

taxvalp

Medlem
Lät kortet gå varmt i helgen med några större inköp (främst via CDON) som reserverades direkt. Själva slutdebiteringen skedde dock först dagen efter kampanjens slut och i appen inga dubbla poäng att se för dessa köp.

Vad tror panelen - kommer det att lösa sig automatiskt? Någon med liknande erfarenhet?

Uppdatering: Ringde just kundtjänst och efter lite knappande kunde de se att jag faktiskt gjort köpen under rätt period och de fixar poängen i efterhand. Tack för allt moraliskt stöd i denna svåra tid!
 
Toppen