Ny inredning i SAS long haul-maskiner

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av miramax, 19 Augusti 2013.

  1. FCT

    FCT Guest

    I min värld är det vettigare med olika konfiguration då man har större möjlighet att anpassa val av plan mot rutt och beläggning.
     
  2. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår absolut logiken i det hela. Anser dock att SAS med sin ganska begränsade flotta egentligen inte har så mycket möjlighet att planera i verkligheten. Däremot stor potential att skapa oreda (opup, downgrade, IDB) i händelse av störningar.

    Ett flygbolag med en hub och/eller många flyg har betydligt större möjlighet att ruttoptimera.
     
  3. FCT

    FCT Guest

    De har väl ypperliga möjligheter att planera. Tex att HKG ska köras med A330, hade de inte vetat hade det lika bra kunna vara A340 med gammal utrustning hela tiden.
     
  4. FCT

    FCT Guest

    Är det värt att boka SAS PLUS i 2-4-2 konfiguration på A340? Tidtabellsmässigt är det bäst även om jag normalt sett föredrar Lufthansa.
    Hur är första raden i denna konfig, någon som vet? Är benutrymme OK? IFE skiter jag i princip i då jag kör iPad.
    Finns wifi på denna 2-4-2 kärra?
     
  5. FFS

    FFS Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte 2-3-2 i plus? Det är väl ingen maskin som har plus i 2-4-2. Den inhyrda maskinen som saknar plus har de väl slutat sälja plus på? Om det verkligen är 2-4-2 luktar det vanliga eko-stolar, då skulle jag säga att det inte är värt det
     
  6. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    2-4-2 är ju LAN-kärran och den plus-kabinen ger jag inte mycket för.
    Benutrymmet är bättre än i economy, dock vet jag inte hur det är i jämförelse med den vanliga SAS Plus kabinen på de andra A340-planen.
    Mig veterligen finns inte wifi på detta plan, och inte på något annat av de icke uppgraderade A340-planen (någon får gärna rätta mig om jag har fel).
     
  7. Kimmen00

    Kimmen00 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    LAN-kärrans plus är ett skämt även jämfört med gammal SAS-plus, vanliga economy-stolar och lika trångt som eco.. Var ganska bitter när jag fick den över till DC för ngt år sedan och efter sura brev till SAS-kundtjänst blev jag kompenserad med poäng.
     
  8. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag hört ska PLUS-kabinen ha bättre benutrymme än GO-kabinen på LAN-planet. Har dock aldrig testat själv så kan inte svära på det.
    Där LAN-planet används brukar inte SAS sälja plus över huvud taget, sen kan den alltid behöva flyga någon annan rutt än den planerade.
     
  9. FCT

    FCT Guest

    Den är schemalagd på CPH-ORD mycket nästa månad och där säljer de iaf Plus på den.
     
  10. Bonusflygarn

    Bonusflygarn Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Om man flyger till Tokyo i business under våren 2016, vilken kärra sker det med?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×