Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

Kebalibre

Medlem
Angående retrofit på resten av kärrorna verkar det vara 1 månads försening enligt denna info jag hittade på forum.flyprat.no:

Litt endring i planene ....

KBA planlagt ferdig 31/10
RKF planlagt ferdig 28/11
KBM planlagt ferdig 26/12
RKG planlagt ferdig 27/1

Intet nytt om KBC, -D og -I ennå ...
 

mha321

Medlem
Angående retrofit på resten av kärrorna verkar det vara 1 månads försening enligt denna info jag hittade på forum.flyprat.no:
Med andra ord bara en 340 klar till angivna datum - så definitivt inte speciellt stor chans. Tyvärr fortfarande bara en klar även till mina datum. Ah, well, man kan ju som sagt alltid hoppas på en trevlig överraskning.

(Och ingen alls klar till jag har en annan 340 hem från Chicago)
 

pljung

Medlem
Med andra ord bara en 340 klar till angivna datum - så definitivt inte speciellt stor chans. Tyvärr fortfarande bara en klar även till mina datum. Ah, well, man kan ju som sagt alltid hoppas på en trevlig överraskning.

(Och ingen alls klar till jag har en annan 340 hem från Chicago)
Kollade expertflyer och SK935 11/11 startar med ekonomi på rad 30, ny kabin eller?
Returen 20/11 (SK936) startar med ekonomi på rad 23, så troligen gamla kabinen då.....
 

pljung

Medlem
SK935 Nov-11
SK935_Nov11.png
 

palmen

Moderator
Svar från annan tråd
Det er ingen ruter/linjer som "stannar på den gamla" - alle A340 som blir hos SAS skal ha ny kabin.

Da vil man ende opp med étt flyg som inte har ny kabin: reserve LN-RKP. Den går i reserve, ergo er den inte på ngn "fast" linje/rute.
Ska SAS uppgradera alla 7 A340? Trodde det bara var 3 stycken som skulle uppdateras.
Om det bara är 3 som uppgraderas och 4 ska fasas ut när nya A350 kommer så är det ändå 2 år de kommer gå med gammal kabin.

Enligt SAS New Cabin | Scandinavian Traveler så är det i alla fall 3 stycken A340 som ska uppgradears
 
A

Aurora

Guest
Svar från annan tråd

Ska SAS uppgradera alla 7 A340? Trodde det bara var 4 stycken som skulle uppdateras.
Om det bara är 4 som uppgraderas och 3 ska fasas ut när nya A350 kommer så är det ändå 2 år de kommer gå med gammal kabin.

Spørsmålet er åpent siden det ikke er offentliggjort noe bestemmelse om hvor mange A340 som blir værende. Men det synes jeg i grunn er mindre interessant, enn så lenge hovedbudskapet er at alle A340 som blir værende i flåten får ny kabin.
 

palmen

Moderator
Spørsmålet er åpent siden det ikke er offentliggjort noe bestemmelse om hvor mange A340 som blir værende. Men det synes jeg i grunn er mindre interessant, enn så lenge hovedbudskapet er at alle A340 som blir værende i flåten får ny kabin.
Frågan är ju hur man tolkar A340 som blir kvar i flottan. Om de ska vara kvar 2 år så tycker jag att det ska tolkas som att de blir kvar.
I så fall finns det ju helt klart en intressant diskussion om det blir så att de gamla kabinerna kommer gå på några specifika rutter eller inte. Vi får helt enkelt vänta och se antar jag.
 
A

Aurora

Guest
Frågan är ju hur man tolkar A340 som blir kvar i flottan. Om de ska vara kvar 2 år så tycker jag att det ska tolkas som att de blir kvar.
I så fall finns det ju helt klart en intressant diskussion om det blir så att de gamla kabinerna kommer gå på några specifika rutter eller inte. Vi får helt enkelt vänta och se antar jag.

Men det er jo det jeg sier.... Skal de bli, så får de ny kabin. Skal de utfases, så fases de ut ganske kjapt etter avgjørelse, og blir ikke gående på noen spesifikke ruter :)
 
Ska SAS uppgradera alla 7 A340? Trodde det bara var 4 stycken som skulle uppdateras.
Om det bara är 4 som uppgraderas och 3 ska fasas ut när nya A350 kommer så är det ändå 2 år de kommer gå med gammal kabin.

Det är vad jag också har uppfattat, det låter ju rimligt att man börjar fasa ut några A340 mot A350 någonstans från 2018 och det är nog omöjligt att räkna hem en kabinuppgradering på 2-3 år, så jag tror också att den gamla kabinen kommer finnas kvar minst ett par år.
 
Toppen