Ny i gamet, redan less på SAS hemsida.

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Rokka_jill, 24 Januari 2020.

  1. Rokka_jill

    Rokka_jill Medlem

    Ort:
    Landskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    Kort och gott. Hade presentkort hos ticket. Bokade resa, reste och tänkte dessa poäng ska jag registrera. Gör detta. Vilket var riktigt irriterande. För att jag hade flera segment jag skulle fylla i. Mitt i får jag felmeddelande men vissa segment går igenom. BARA där kostar det sjukt mycket tid att hålla koll vilket som ej gick igenom och vilket som gick igenom. Mina går igenom nästan felfritt. Dottern fick bara genom någon enstaka. Sen registrerar jag sambon men måste skrivit fel någonstans när jag registrerade hans mail. För att nu kan jag inte logga in alls på den.
    Jag är redan trött på detta. Fick upp felmeddelande "(0)" flera gånger. Och någon gång blev jag bara utloggad. Varför är det så komplicerat? Så mycket fel?

    Hur stor är risken OM jag angett någon sorts felstavning när jag reggat sambons mail att jag ej kommer in på den längre? Han fick välkommen-sms. Räcker det om vi ringer kundtjänst eller måste jag registrera ny EuroBonus på honom?
    Han har redan gett upp och orkar inte jag vill inte förlora dessa poäng och lägga i point sharing. Men verkar omöjligt!!! Nästan 4000 poäng/person.
     
  2. Peter G

    Peter G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Om jag förstår rätt försöker du göra en retro claim (missing points).
    Beskriv exakt flygsträcka per segment + flygbolag på varje samt bokningsklass (om du vet bokningsklass, tex P).
    Fråga 2: är namnen på biljetterna exakt som era namn i Eurobonus?

    Tex:
    Segment 1 : ARN-MUC , Lufthansa, bokningsklass P
    Osv
     
  3. Rokka_jill

    Rokka_jill Medlem

    Ort:
    Landskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej ja du förstod rätt.
    Jag skrev i varje segment och det jobbiga är att bara vissa går igenom. Kan dock vara namnen som spökar eftersom alla mina har gått igenom. (jag har bara för och efternamn)
    Min sambo däremot har mellan namn som ej är i EuroBonus lika så min dotter. Men jämför jag de två så gick många av sambons igenom (inte alla fick ju felmeddelande som sagt)
    Dottern fick bara igenom en
     
  4. Går det inte igenom på hemsidan så mailar du bara boardingcard med dina uppgifter så kommer poängen om några veckor. Händer mig ofta.
    ebretro@sas.se
     
    Rokka_jill och Sir Lemon gillar detta.
  5. Rokka_jill

    Rokka_jill Medlem

    Ort:
    Landskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack så mycket ska göra detta! Tycker dock det är trist att det inte bara kan vara smidigt
     
  6. trekker

    trekker Medlem

    SAS IT..... Men va glad att du inte har med British Airways IT att göra.....
     
    AABack2ARN, FilipJ, Rokka_jill och 2 andra gillar detta.
  7. Rokka_jill

    Rokka_jill Medlem

    Ort:
    Landskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för stödet
     
    Sir Lemon och MrDollar gillar detta.
  8. folo

    folo Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Du måste sänka ribban om du ska orka med poängracet. Det är mycket buggar och svårt att fixa problem i efterskott på en del håll. Man måste övervaka sin intjäning.

    Exempel på irritationsmoment:

    • Poäng från flygningar måste efterregistreras trots att du uppgett ditt EB-nummer i bokning
    • Extrapoäng tar lång tid innan de kommer
    • Poäng från butiker/restauranger kommer inte alls och man måste efterregistrera poäng (spara alla kvitton!)
    • EuroBonus Everyday verkar knappt funka alls, ändå fortsätter SAS basunera ut reklam för det i varenda mailutskick fortfarande.
    • Amex Elite-statuspoäng som betalas vid lite olika tillfällen från år till år - dvs signa inte på detta kort i närheten av brytpunkten för EB-året så du inte får dubbla poäng ett år och ingen poäng nästa år. Finns ingen flexibilitet hos Amex för att flytta utbetalda statuspoäng.

    Allt detta är ändå snabbt glömt när man sitter på en bonusbiljett i First till andra sidan jordklotet...
     
    Sennah27, Tonton, SimonXYZ och 4 andra gillar detta.
  9. Rokka_jill

    Rokka_jill Medlem

    Ort:
    Landskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack så mycket! Förra året satsade jag hårt med kreditkorten och kampanjer. Ska vid månadsskiftet boka bus till Australien nästa vinter.. Men jag har slarvat med att dubbelkolla poängen som ska "trilla in". Efter ha varit mer aktiv på denna sidan har jag insett tabbar JAG har gjort samt hur noga de flesta är att jaga sina poäng.
     
    folo gillar detta.
  10. Peter G

    Peter G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Haha det är således mig :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×