Senaste nytt

Ny Business Class kabin "på gång" bekräftar SAS

Tjaeng

Medlem
Kan detta vara på gång redan till vintern .Bokade och fick bekräftat 1 AochB ,efter helgen är vi flyttade .Bokningen gjords 23 Jan för resa ToR arn bkk .

Eh? Menar du ARN-BKK via CPH? Finns väl ingen direktrutt med SK från Sverige till BKK.

Sen skulle jag rent spontant gissa på att eventuell ny businesskabin nödvändigtvis måste fasas in, och då i början främst på mera businessbetonade rutter som Washington och Tokyo. Av SAS befintliga longhauldestinationer torde BKK vara den som har minst andel affärspax.

Nu är SAS longhaulflotta inte så värst stor, men visst tog det något år för dem att byta till de nuvarande stolarna i C när det begav sig? Fast det kanske var på gamla B767. Minnet sviker mig.
 

Axelzon

Medlem
Hej, Tror att de stolar som satt i B767 var samma i A330/340 fram till ca 2003, då man satte in nu befintliga stolar. Svårt att säga om statistiken för SK´s fördelning på business travellers per route, men de gånger jag åkt rutten har den varit fullsatt, och det är inte många Hawaii skjortor man ser :cool: En flitig destination för att ta sig vidare i SEA & PACIFIC.....

Ser fram emot en ny plats att sitta på när man åker med SK... Hoppas den kommer 2012/13
 
Toppen