Senaste nytt

Ny British Airways-rea på gång?

Senator

Moderator
Så, då skall jag och herr sembl ut på nya äventyr... Min ständiga vapendragare har ett "ärende" i Washington DC, och jag har ett "ärende" på Hawaii :)

Rutterna blir:
ARN-LHR-BOS-ORD-DCA-JFK-LHR-ARN (Sembl)
40+140+60+60+60+140+40 = 540 TP för 15 000kr

ARN-LHR-BOS-LAX-HNL-LAX-JFK-LHR-ARN
40+140+210+210+210+140+140+40 = 1 130 TP för 21 500kr

Återkommer när det närmar sig med mer info...
 

Senator

Moderator
Varför får inte Sembl åka via JFK och BOS åt båda hållen!? Nu missar han ju en massa TP.

Jag skulle helst vilja flyga tillbaka via BOS av två skäl:
Mer TP i First (LAX-BOS)
Vi hinner med första flyget LHR-ARN på morgonen, något man inte gör längre från JFK..

Tyvärr är LAX-EWR och LAX-BOS slutsålda i "A" och jag har inte flera segment. Vi skulle kunna flyga LCY-JFK-LCY men vi satsar på en F uppgradering i stället. Visst, man kan alltid trycka till 60 TP till, men han verkande nöjd på hemresan. Prio 1 var att vi kan åka tillsammans hem och en smidig resa. Tittade på IAD-LHR-ARN med blandning av 4t på LHR på hemresan ELLER B767-300ER var det inte så intressant.

Vi skall jo till SKB med Traveller i december också, så TP har vi bra med i alla fall.
 

flybob

Medlem
Kod ShellnovZH ger 15% rabatt från LHR till USA/Kanada på resor mellan 1 november och 14 april.
Koden är giltig till 14 november och fungerar enbart på BA-flygningar.
 

Homer

Medlem
TPs är det minsta problemet. Kommer att ha ca 2000TP i början på Januari om jag nu inte satsar GCL


Glöm inte att vid 2.500TPs får du en uppgraderingsvoucher för 2 värd runt 100.000 Avios*

* LHR - LAS/LAX CW -> First kostar 50.000 per person t/r
Vouchern gäller för 2 så i det exemplet är den värd 100.000 Avios.
 
Toppen