Senaste nytt

Ny British Airways-rea på gång?

Ny rea och 20% på det gjorde beslutet ganska lätt. Några veckor i Florida innan julen. Det är ju nästan så att man kan tjäna (;)) på detta genom att köpa alla julklappar på Sawgrass
 

Maja

Medlem
Den här typen av rea samt 20% rabatt, hur vanligt är det?

Behöver biljetter till 23/6-8/7 GOT-MIA men kunde inte använda något av dessa nu pga giltighetsperioden.

Har tidigare aldrig lyckats pricka i någon sommarrea. Det kanske inte förekommer alls?
 

Senator

Moderator
Så, då har jag bokat en resa till HNL i november. Skall skriva ut biljetterna på torsdag.

Intressant denna gång att både ITA Matrix samt ExpertFlyer inte visar samma priser och tillgänglighet online (BA.com) och vad jag kan få rätt priser per telefon.

T.ex:
ITA Matrix visar att man kan boka "P"-klass till HNL, men när man läser fare rules kan man inte detta något som bekräftades av BA i Bremen. Jag läste vidare detaljer i ExpertFlyer där står det under Booking Class Results

I7SALE AA I Round-Trip 17385(SEK) B
BOOKING CODE EXCEPTIONS
VIA AA I REQUIRED WHEN OFFERED I- FARES
VIA AA I REQUIRED WHEN OFFERED I- FARES WITHIN
USA
VIA AA P/A PERMITTED I- FARES WITHIN USA


I7SALE BA I Round-Trip 17385(SEK) B
BOOKING CODE EXCEPTIONS FOR CARRIER: AA
IF VIA BA I- FARES
VIA AA I REQUIRED WHEN OFFERED
IF VIA BA I- FARES
VIA AA A PERMITTED WITHIN NORTH AMERICA


Så kontentan är att man får mer tillgänglighet om man bokar samma pris, men AA

Det andra jag har upptäckt denna gången är att flighter som står I0 i ExpertFlyer prisas korrekt på BA.com. Aldrig sätt detta förut.
 

AABack2ARN

Medlem
Är inte en annan skillnad att om du bokar med AA så måste det finnas I-plats på BA-anslutningen till och från London, medan om du bokar med BA så kommer anslutningsflyget till och från London bokas i J?

Kan du förtydliga sista stycket om I0 på ExpertFlyer?
 

Senator

Moderator
Är inte en annan skillnad att om du bokar med AA så måste det finnas I-plats på BA-anslutningen till och från London, medan om du bokar med BA så kommer anslutningsflyget till och från London bokas i J?

Kan du förtydliga sista stycket om I0 på ExpertFlyer?

När jag bokar via AA bokar dom mig som oftast rakt som BA i "J" så det är inge något problem för min del :)

Så här ser det ut i ExpertFlyer:

ExpertFlyer.JPG

Och BA.com

BA 1.JPG

BA2.JPG
 

AABack2ARN

Medlem
När jag bokar via AA bokar dom mig som oftast rakt som BA i "J" så det är inge något problem för min del :)[QUOTE\]

Bra att veta avseende BA. Tror dock att jag alltid fått AA-nummer (med I) så det har inte varit något direkt problem

Jag tror att det är POS som spökar i ditt fall

söker jag på dina datum i EF med USA som POS får jag följande

BA8490: J5 C5 D4 R3 Y9 B9 H9 K9 M9 L9 V6 G0
BA3: J9 C9 D7 R1 I0

och med UK som POS

BA8490: J5 C5 D4 R3 IC UC Y9 B9 H9 K9 M9 L9 V6 NC QC OC SC G0
BA3: J9 C9 D9 R9 I7 UC
 
Toppen