Senaste nytt

Ny British Airways rea från Sverige

17-18000 är ok men inget man måste slänga sig till datorn för att boka.
När det börjar närma sig 15.000, då är det en bra deal.

WT+ och sedan uppgradera med Avios är ju det trevligaste. :)
 

Storsteffe

Medlem
Hyfsade priser ändå, under 20 till ARN-SAT via DFW och som vanligt blir det billigare än att bara resa till Dallas....:) Kan det ha att göra med flygplatsens avgifter?
 

Storsteffe

Medlem
Jo San Antonio, har fadern där så det blir några resor varje år. Men det konstiga är att det nästan alltid är billigare dit(med en anslutning i AA F) än att kliva av i DFW.

Edit: Om man ska flyga eco så flyg till Houston och bila till San Antonio, stanna till på vägen en natt, förslagsvis La Grange och det blir ändå billigare än att flyga direkt.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Nu har BA ytterligare en REA från Sverige med bokning innan 1 Februari. Resa kan man göra fram till 30 september med undantag för mitten av juni till mitten av augusti.

WORLD SALE - British Airways

Förra rean började alltså den 4/1, den som är otålig kan undersöka det här priset


ILR28AP
General notes

2ND LEVEL BUSINESS ADV. PURCHASE FARES I
Between AREA 1 and AREA 2 FOR ROUND TRIP FARES
FOR ADULT

Seasonal restrictions
PERMITTED 01JUL THROUGH 31AUG OR 23NOV THROUGH 30NOV OR
23DEC THROUGH 02JAN OR 12APR THROUGH 27APR ON THE OUTBOUND
TRANSATLANTIC SECTOR.


TRAVEL VIA EACH
TRANSATLANTIC SECTOR
MUST BE ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY AA FLIGHT
ANY BA FLIGHT
ANY IB FLIGHT.

Kostar inget extra att ta en sväng via Finland, och då slipper man ju byta terminal på LHR om
man vill åka med AA 77W :p

Sale.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Detta är ett normalpris som lades upp i slutet av november. Som noterat ovan gäller det enbart för utresa under de perioder som står under "Seasonal restrictions" medan hemresan kan ske när som helst.

Jag hade för mig att även AY var med i JV-avtalet över Atlanten?
 

AABack2ARN

Medlem
Uppenbarligen är AY med på tåget :)

Det jag noterade i ditt urklipp från regeln var följande text:

TRAVEL VIA EACH
TRANSATLANTIC SECTOR
MUST BE ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY AA FLIGHT
ANY BA FLIGHT
ANY IB FLIGHT.

Borde det inte rimligtvis även stå "ANY AY FLIGHT"?

Men när jag tittar igenom reglerna i ExpertFlyer kan jag inte överhuvudtaget se ovanstående restriktion?!? Var hittade du den?
 

Homer

Medlem
Uppenbarligen är AY med på tåget :)

Det jag noterade i ditt urklipp från regeln var följande text:



Borde det inte rimligtvis även stå "ANY AY FLIGHT"?

Men när jag tittar igenom reglerna i ExpertFlyer kan jag inte överhuvudtaget se ovanstående restriktion?!? Var hittade du den?

Det har du rätt i, från Curacaodealen finns ju många exempel på cut-and-paste tokigheter så de kan ju
här också helt enkelt kopierat in en gammal text där AY inte finns med. (kommer från Matrix)
 
Toppen