Senaste nytt

Ny 100% kampanj USDM upp till 50000 tom 31 maj

Alf

Medlem
Det som är irriterande att det går att hitta award platser på exv BA hemsida men USDM agenten ser inte platserna. Jag har försökt två gånger med F platser som enligt BA hemsida finns i F klass på MAS mellan CDG-KUL. Dessa har USDM inte hittat.
Om det skall vara så svårt att hitta platser är det ju ingen mening med att köpa mer poäng. Jag tycker det var enklare att hitta platser när det var *A.
 

ACervin

Medlem
Ja USDM har varit en no brainer för mig som har gett mig möjlighet att pendla i business klass för ekonomi pengar mellan Australien och Skandinavien. Men som @DrMiles skriver Köpenhamn och Stockholm är inte OneWorld hubbar och det ser ut att komplicera resandet med svårigheter att komma ut till OneWorld destinationer med ett vettigt anslutningsflyg. Vi får se hur det går när jag bokat lite fler resor. Men jag fyller nog på så jag har jämna multiplar av 120 000 poäng.
 

Glenn E

Medlem
Det som är irriterande att det går att hitta award platser på exv BA hemsida men USDM agenten ser inte platserna. Jag har försökt två gånger med F platser som enligt BA hemsida finns i F klass på MAS mellan CDG-KUL. Dessa har USDM inte hittat.
Om det skall vara så svårt att hitta platser är det ju ingen mening med att köpa mer poäng. Jag tycker det var enklare att hitta platser när det var *A.

Det finns ett inlägg som jag inte hittar nu som sa att man skulle säga åt agenten att göra något kommando på datorn och då kan de se tillgänglighet för vissa flygbolag.
Detta var luddigt.
Någon annan som vet något om detta?
 

Friskytten

Medlem
Buy or Gift. Inte Share alltså.

usdm-maj.png


Länk: US Airways | Buy, share or gift miles
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert

agehall

Medlem
Dr. Miles antar det eftersom min kontoställning redovisades.

Det gör den i nästan alla deras utskick - det är inte det som avgör om erbjudandet är riktat eller inte.

Just nu verkar det som det är Buy och Gift miles, inte share som gäller. Om du testar att göra Share, så kommer du antagligen att se att det står "50000" och inte "50000+50000" som det normalt sett gör när det är kampanj. Nu kan man alltså bara köpa direkt, inte dela med sig av befintliga.
 
Toppen