Senaste nytt

Ny 100% bonus på Finnair poängköp

Sullon

Medlem
Fick mejl om att köp till och med imorgon ger upp till 100% bonus på poängantal. Funderade lite på hur tillgången till bonusbiljetter såg ut, men visst är det så med Finnair att man bara ser biljetterna om man har poängen som krävs?
 

intuition

Medlem
Jag tror (men det kan ha ändrats) att man ser tillgänglighet i kalendern men man kan inte gå till nästa steg och se exakt avgång och avgift mm utan rätt mängd poäng.
Jag kan göra en sökning till dig vid tillfälle om du har datum och destination klart för dig
 

Sullon

Medlem
Det vore snällt! Egentligen vill jag bara ha en någon sorts uppfattning om tillgång (en motsvarande sas-bokning i business är nästan helt omöjligt).

Stockholm-Tokyo T/R i okt 2021, jag är extremt flexibel men tänkte ca 2-3 veckor. 2 pers.
 

intuition

Medlem
De verkar inte ha laddat på några som helst Finnair award flyg i oktober till NRT. Överhuvudtaget har det varit illa med awards och uppgraderingar under hela corona-krisen. Jag tror att de inte laddar på platser i förvåg dels för att de inte är säkra på vilka flyg som verkligen kommer att gå, dels för att de helt enkelt helst vill sälja platserna.

Däremot är tillgängligheten mycket god på JL, som går att boka med Finnair-poäng från HEL. Nedan slumpmässig vecka i oktober, 2 personer. Tillgänglighet varje dag.
Skärmavbild 2021-05-21 kl. 11.05.41.png



Poäng-priserna är betydligt högre för OW-awards, 255 000 p/person. Här är även skatterna, per person

Skärmavbild 2021-05-21 kl. 11.09.32.png
 

Link

Medlem
En t&r till t.ex. Singapore kostar 160' poäng med Finnair Biz och idag kan man köpa 100' + 100' poäng för drygt 12000 kronor.

Spontant en rätt bra deal om man inte är så känslig för exakta datum när man måste åka.
 

intuition

Medlem
Personligen skulle jag väntat till flygen faktiskt både är schemalagda och flyger, och att tillgängligheten på awardplatser normaliseras innan jag hade köpt poäng.
Eller så får riskpremien vara ännu större än så.
 

J1981

Medlem
Det vore snällt! Egentligen vill jag bara ha en någon sorts uppfattning om tillgång (en motsvarande sas-bokning i business är nästan helt omöjligt).

Stockholm-Tokyo T/R i okt 2021, jag är extremt flexibel men tänkte ca 2-3 veckor. 2 pers.

Lite OT, men jag skulle inte ha hoppet högt för Japan i okt 21.
 

Sullon

Medlem
Personligen skulle jag väntat till flygen faktiskt både är schemalagda och flyger, och att tillgängligheten på awardplatser normaliseras innan jag hade köpt poäng.
Eller så får riskpremien vara ännu större än så.

Du har nog rätt. Känns lite väl mycket som att köpa grisen i säcken här.

Lite OT, men jag skulle inte ha hoppet högt för Japan i okt 21.

Anade att den skulle komma :D Men visst, jag skulle inte skriva något i sten när det kommer till Japan under 2021.
 
Toppen