Senaste nytt

Nyårserbjudande, 2020 extra poäng

mha321

Medlem
Det "knäppa" med SJ Prio är ju, jämfört med flygbolagen, att man behöver inte åka på biljetten för att få poängen. På X2000 kollar dom ju inte alls biljetterna längre om man sitter på rätt plats.
Man kan ju lika gärna hävda att det är flygbolagen som är knäppa där. De får ju lika mycket intäkter oberoende av om jag faktiskt är där (förutsatt att jag inte avbokar). Och de har lägre kostnader om jag inte är där. Så om något borde man få en extra poäng eller två om man har en bokad biljett men inte åker.

SJ är ju mer logiska där. (jösses, det hade jag inte väntat mig att säga om sj..)
 
Man kan ju lika gärna hävda att det är flygbolagen som är knäppa där. De får ju lika mycket intäkter oberoende av om jag faktiskt är där (förutsatt att jag inte avbokar). Och de har lägre kostnader om jag inte är där. Så om något borde man få en extra poäng eller två om man har en bokad biljett men inte åker.

SJ är ju mer logiska där. (jösses, det hade jag inte väntat mig att säga om sj..)
Ja det är sant.

Också märkligt att flygbolagen tar flera dygn på sig att föra över poängen när SJ för över samma sekund som tåget avgår.
 
Göteborg-Köpenhamn 1kl billigaste poängpris 4800p samma som till Malmö.
Göteborg-Helsingborg 1kl billigaste poängpris 3400p.
Inklusive rabatt med SJ Prio Svart

295kr för samma resor.
 

Samosaguas

Medlem
Så vad ska man hitta på en nyårsafton som denna i Örebro Södra? :D
76A01964-8144-4D76-979D-5703B48E1BD7.png
 

ekf

Medlem
Kanske lite smått OT, men är det någon som hittat en bistromeny med priser i poäng? Har sökt men inte funnit mer än några få exempel...
 

intuition

Medlem
... På X2000 kollar dom ju inte alls biljetterna längre om man sitter på rätt plats.
En oanad baksida av det är att på korta sträckor med mycket lokalpendling går folk på fel tåg..
Gick precis ombord för att åka lund-CPH.
Ut flyger tågvärden och försöker stopppa påstigande:
"Vad har ni för biljett what's your ticket" skriker hon om och om igen. Folk börjar plocka upp sina biljetter (oj vad smidig boarding) och visst lyckas hon stoppa ett par med lokaltrafik biljett.
Jag skriker "SJ" tillbaka och tränger mig ombord. Jaja, det var iaf det sista man såg av tågvärden...
 
En oanad baksida av det är att på korta sträckor med mycket lokalpendling går folk på fel tåg..
Gick precis ombord för att åka lund-CPH.
Ut flyger tågvärden och försöker stopppa påstigande:
"Vad har ni för biljett what's your ticket" skriker hon om och om igen. Folk börjar plocka upp sina biljetter (oj vad smidig boarding) och visst lyckas hon stoppa ett par med lokaltrafik biljett.
Jag skriker "SJ" tillbaka och tränger mig ombord. Jaja, det var iaf det sista man såg av tågvärden...
Öresundstågen är en annan värld...
 

pswe

Medlem
En oanad baksida av det är att på korta sträckor med mycket lokalpendling går folk på fel tåg..
Gick precis ombord för att åka lund-CPH.
Ut flyger tågvärden och försöker stopppa påstigande:
"Vad har ni för biljett what's your ticket" skriker hon om och om igen. Folk börjar plocka upp sina biljetter (oj vad smidig boarding) och visst lyckas hon stoppa ett par med lokaltrafik biljett.
Jag skriker "SJ" tillbaka och tränger mig ombord. Jaja, det var iaf det sista man såg av tågvärden...
Passa dig för att skrika för mycket bara, tågvärdar verkar ha en mörk sida ;)

Anklagades för hot med brödkniv – kräver 200 000 | Aftonbladet
 
Toppen