Senaste nytt

Nu slutar SAS att räkna

TjudöBoy

Medlem
Räknar alla bolag?? Tycker jag bara sett SAS gå igenom och räkna huvuden?? Iof. så flyger jag ju inte med så mycket andra bolag direkt så där. Men BA, går de runt och räknar?? Hur gör man på longhaul flyg? CX, har jag heller inte sett direkt gå runt och räkna huvuden?

Både NextJet å FlyBe räknar iaf, åtminståne sist jag flög.
 

Chrille

Medlem
Det har hänt mig 2-3 gånger det senaste halvåret att antalet passagerare inte stämmer efter genomräkning. Oftast är det någon som lyckats smita igenom gaten utan att registreras. Vid ett tillfälle fick dom inte antalet pax att stämma efter tre extra genomräkningar. Då delades papperslappar ut i kabinen som man fick skriva sitt namn på, sedan samlades dom in, sen åkte vi. Tycker att om man styr upp passagen i gate så borde man inte behöva göra head count på planet. Men så dåligt som det funkar på en del flygplatser så är det lite konstigt att dom ska sluta kontrollräkna pax.
 

Lonelyflyer

Medlem
Ja det kan bli rätt stökigt om nån checkar in bagage men inte sitter på planet, såna ggr är set bra att det dubbelcheckas
 

Sofia

Medlem
Jo men nog har man sett att dom går runt med klickers, både på större internationella bolag och mindre lokala i Asien.
 

Helimike

Medlem
Sitter nu på SK4611. De har inte räknat. Måste fö. vara en av SAS lönsammare rutter. Nästan full kabin med säkert 75% ekonomi extra
 

David

Medlem
Idag ombord SK515 diskuterades räkningen bland crew när jag steg ombord (sist). En menade på att de inte skulle räkna längre men en annan som precis räknat och kommit fram till att en person saknades fastän boarding var klar var inte lika övertygad om att det var en bra idé. Den saknade personen visade sig vara en infant som hon glömt räkna. :)
 
Toppen