Senaste nytt

Nu säger jag upp mitt AmEx Platinum

Om lounge + en bra reseförsäkringen är det viktiga (och att du resa någon enstaka gång per år) vore inte AmEx Gold vara ett bra alternativ:
- 4st gratisbesök för huvudkortsinnehavare, 2st för extrakortet.

Om jag inte missminner mig kan man snacka bort årsavgiften för Gold så det borde ju vara en ganska bra deal.

Bra tanke, men med tanke på att man får concierge service på Eurocard väger det nog ändå upp valet då försäkringarna ser någorlunda likvärdiga ut!
 

Hafermann

Medlem
Så en person som mig som bor i Göteborg, har alltså noll lönsamhet vad gäller event?
Mer eller mindre, ja. Bor själv söder om Malmö och det har inte varit mycket att hurra över. Någon förhandsvisning på bio tillsammans med kidsen och en gallerikväll med skumpa och snittar. Men jämfört med vad du har för utbud i Sthlm är det noll.
Jag använder framförallt PP som ingår och betalar alltid på mina resor utomlands eftersom det faktiskt är det kort som genererar bäst poängitfall hos EB i utlandet. Dessutom passerar jag Pontus ca 20 ggr per år och hyr bilar då och då. Så för mig är kortet bra. Men hade jag bara rest 2 ggr om året som nöjesresenär, så hade jag absolut inte valt kortet b
 

Doctor-X

Medlem
Concierge service hade jag inte gett mycket för - använde aldrig den när det fanns till AmEx Platinum. Det mesta löser du enklare själv i min mening om man vill ha rätt produkt till rätt pris.

Ska du betala 1500pix/året för det jämfört med 0kr för AmEx Gold?
 
Concierge service hade jag inte gett mycket för - använde aldrig den när det fanns till AmEx Platinum. Det mesta löser du enklare själv i min mening om man vill ha rätt produkt till rätt pris.

Ska du betala 1500pix/året för det jämfört med 0kr för AmEx Gold?
Amex gold går väl inte för 0kr?
 
Toppen