Senaste nytt

Nu säger jag upp mitt AmEx Platinum

Hej Businessclass!

Jag har nu haft mitt AmEx i ca ett år, jag skaffade det då jag var nyfiken på kortets förmåner, främst dessa events man får inbjudningar till men även reseförsäkringar och fasttrack på Arlanda. Men jag känner att jag inte utnyttjar kortet till max då jag reser typ någon enstaka gång per år, aldrig hyr bil eller bor på fina hotell i tjänst eller privat. Nu till frågan, jag är ute efter ett kort med bra reseförsäkringar, och gärna någon sorts lounge-access hade varit trevligt. Jag har redan COOP MMM. Har haft Eurocard Platinum, vilket jag var nöjd med, tråkigt bara att de inte finns något bonussystem.

Kom gärna med förslag på vad ni tycker är ett bra förslag på kreditkort!
 

Delayed

Medlem
Har haft Eurocard Platinum, vilket jag var nöjd med, tråkigt bara att de inte finns något bonussystem.
Eurocard Platinum ger Priority Pass för två om så önskas för 1500 per år och det är nog svårslaget när det gäller loungeaccess.

Något av Amex Classic/Premium/Elite ger varierande intjäning till Euro Bonus för varierande årsavgifter, om nu det är intressant.

Sen finns väl "bensinkort" med kontant kick back men de har jag dålig koll på.
 
Eurocard Platinum ger Priority Pass för två om så önskas för 1500 per år och det är nog svårslaget när det gäller loungeaccess.

Något av Amex Classic/Premium/Elite ger varierande intjäning till Euro Bonus för varierande årsavgifter, om nu det är intressant.

Sen finns väl "bensinkort" med kontant kick back men de har jag dålig koll på.

Tack! glömde nämna att jag har amex classic med. Kommer inte upp i 150 k spend på ett år så känns lite hopplöst på den fronten!
 

Delayed

Medlem
Kommer inte upp i 150 k spend på ett år så känns lite hopplöst på den fronten!
100 k då? Där ger ju Classic halva poängpriset inom Europa. Kanske inte lika glamoröst som First "jorden runt" men kan ändå vara värt en hel del om det används "rätt". Kortet är ju gratis så "pay offen" blir ju gigantisk. :)
 
100 k då? Där ger ju Classic halva poängpriset inom Europa. Kanske inte lika glamoröst som First "jorden runt" men kan ändå vara värt en hel del om det används "rätt". Kortet är ju gratis så "pay offen" blir ju gigantisk. :)

Yes det gör jag! Har faktiskt en 241 voucher just nu! Men skulle vilja ha ett kort med lite bättre försäkringar, Eurocard är ju superbra med tanke på deras allriskförsäkring man får
 

Delayed

Medlem
Men skulle vilja ha ett kort med lite bättre försäkringar, Eurocard är ju superbra med tanke på deras allriskförsäkring man får
Varför inte köra med bägge? Eurocard när försäkringen är viktig samt för lounge och Amex för dagligvaror och liknande där försäkring inte är relevant?
 

FrontX

Medlem
Även om Eurocard Platinum och Amex Platinum är två helt skilda kort, så skulle jag nog säga att Eurocard faktiskt ger mer "valuta för pengarna" än vad Amex ger, lite beroende på vad man värdesätter såklart. Eurocard har ju en hyfsad reseförsäkring också, och Priority pass. Tyvärr ingen fast track, men reser man inte så mkt så kan det ju vara strunt samma om man får köa i 10min istället för 5. Man ska ju vara en riktigt aktiv användare av sitt amex och alla förmåner om det ska berättiga 6000:-/år
 
Toppen