Senaste nytt

Nu möjligt att välja sittplats i SAS GO vid bokning för 99-300kr

palmen

Moderator
Ja, det är rätt inlagt. Poängen drogs från mitt Eurobonuskonto, mitt Miles+Bonus guldkort är inlagt som frequent flyer-nummer.
Nu har jag inte stenkoll på detta, men inte alla bolag som tillåter att man väljer sittplatser som "guld-kund" hos andra bolag.
Om SAS är ett av dessa bolag låter jag vara osagt då jag alltid har mitt EBD inlagt från början och ändrar vid avgång/checkin till annat kort om det behövs.
 
Nu har jag inte stenkoll på detta, men inte alla bolag som tillåter att man väljer sittplatser som "guld-kund" hos andra bolag.
På min (revenue) Go Light-biljett går det bra att välja sittplats gratis, men inte på min (award) Go Smart-biljett på raderna 30-35. Jag tycker det är konstigt att det går bra på en sämre biljett, men inte på en lite bättre biljett.
 

NotRyan

Medlem
Ja, det är rätt inlagt. Poängen drogs från mitt Eurobonuskonto, mitt Miles+Bonus guldkort är inlagt som frequent flyer-nummer.

På min (revenue) Go Light-biljett går det bra att välja sittplats gratis, men inte på min (award) Go Smart-biljett på raderna 30-35. Jag tycker det är konstigt att det går bra på en sämre biljett, men inte på en lite bättre biljett.

På awarden kan Eurobonusnumret vara inlagt som FQTS och M&B som FQTV, det kan vara värt att kolla upp.
 

Hachans

Medlem
Nyckelorden var i att du använt två olika kort.

Att resa på en awardbiljett är en förmån kopplat till ditt Eurobonuskort. Du kan inte (och ska inte) kunna använda fördelarna från två olika awardsystem samtidigt, även om de ger dig samma förmåner (dock oklart om SAS tillåter star gold free seating). Eftersom du redan använder förmånerna från ditt Eurobonusguld i och med awarden, måste det också användas för övriga förmåner.

Ändrar du till ditt Eurobonuskort, och tar bort Miles and More kommer du kunna välja säte.
 

Hachans

Medlem
Nej, det är inte oklart, det gick ju alldeles utmärkt på Go Light-biljetten.


Jag har inget Eurobonusguld.

Fel av mig med Eurobonus guld.

Du skrev:

Poängen drogs från mitt Eurobonuskonto, mitt Miles+Bonus guldkort

Du kan inte betala för en resa med Eurobonuspoäng, och sen lägga in ett annat kort för benefits. Att boka poängresa är en benefit och därför kan du inte använda din guldstatus hos Miles+Bonus för att välja säte. Och eftersom du då inte har någon Eurobonusstatus så kan du inte heller välja plats fritt. Då spelar det ingen roll om du byter tillbaka till Eurobonusnumret för du kommer inte välja säten ändå.

Din revenuebiljett har du kopplat till guldkort till och därför får du välja säte där. Inga konstigheter.
 
Toppen