Nu möjligt att välja sittplats i SAS GO vid bokning för 99-300kr

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Flume, 8 September 2014.

1. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej det är statusen i bokningen.

2. Prova att lägga till (uppdatera) ditt SAS EuroBonus nummer på Wideroes webbsida.
    Kan det hända att du kan välja sätet gratis efter uppdatering av FFP nummer.

Glenn E gillar detta.
  3. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack!
    Nu har jag gjort det på Legg til EuroBonus-nummer i bestillingen | Widerøe

Får se om det funkar.

4. Juraj

Juraj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan bekräfta att TK*G fortfarande ger möjlighet att förboka sittplats gratis i Go (till och med Go Light). Hade först inget bonuskort inlagt i bokningen och då var det inte gratis, men när kortet lades in så blev det gratis.

Det står dock fortfarande 0 gratis bagage trots att man får checka in en väska som Star Gold.

5. igelkotten

igelkotten Medlem

Testade precis med Miles & Bonus Gold inlagd och SAS ville ta 129 kr per säte. Är även en ungdomsbiljett, så det verkar inte ingå sittplats i den biljetten längre heller.

Ska testa igen imorgon bitti.

6. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och tjejen skall mötas upp på ARN på fredag för att därifrån flyga sista leget tillsammans. Jag har EBG, hon EBS. Är enda (säkra) alternativet om vi vill sitta bredvid varandra att hon betalar för att boka en plats och att jag tar den bredvid?

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Vill ni vara 99,9% säkra så ja.
    Nu framgår det inte vart ni ska åka men det är ytterst sällan som kabinen är "smockfull" med seatade passagerare när online checkin öppnas. Man kan checka in 36h innan sin flight online och då finns det allt som oftast väldigt mycket platser att välja.
    Jag skulle gjort så i alla fall, alternativt om det mot förmodan är så fullt att det inte går, boka två gångplatser nära varandra så går säkert någon med en mittplats med på att byta till en gångplats (förutsatt att den personen inte åker med någon vid fönstret).

Häng på låset vid online checkin är mitt tips, skulle bli väldigt förvånad om ni inte kan välja platser bredvid varandra då när man reser i SAS GO.

danielhog och samet gillar detta.
  8. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Till nästa gång så bokar du båda biljetterna. Då kan du som Guld välja även hennes sittplats utan kostnad.

danielhog gillar detta.
  9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Har de inte tagit bort denna möjlighet att seata folk som EBG+ om man själv inte är med i bokningen?

10. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket möjligt, jag skrev TILL NÄSTA gång. Han är ju själv med i bokningen då.

danielhog gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!