Nu möjligt att välja sittplats i SAS GO vid bokning för 99-300kr

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Flume, 8 September 2014.

1. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej Agehall jag tycker det rent av är skit av British Airways att ta betalt för bokning av plats på en businessbiljett. Nu skall jag försöka nyttja min 2-4-1 hos British Airways i F, jag ger mej tusan på att jag får betala för platserna även där trots att British Airways har oanständiga avgifter på sina award biljetter.

Jag kan acceptera att betala för plats i ekonomi och tycker även att SAS priser verkar rimliga. Jag förutsätter då att inte status ger någon förtur till platserna med bättre benutrymme utan de som betalar flr detta har samma möjlighet.

Dr. Miles, SAS404 och dino_81 gillar detta.
  2. Aurora

Aurora Guest

British Airways har vel sluttet med dette på handluggage-only-tickets - der må selv statuspax betale for sete.

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kunde förboka sittplats gratis i SAS GO på en kommande bokning. Har mitt TK*G inlagt i bokningen. Sittplatsbokning är normalt bara gratis för EBG/EBD, så är det möjligtvis en glitch i systemet där det tillåter alla *G att boka plats gratis?

4. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu verkar det som det kostar 69 kronor att boka sittplats i SAS GO som EBG.
    EBD är gratis.

5. Är det för en ny bokning eller för en befintlig bokning?
    Är det för en betald biljett eller för en bonusresa?

För mina befintliga bokningar (både betalda och bonusresor) kostar det inget extra för förval av säte.
    Jag är SAS EuroBonus Gold (EBG).
    Screenshot20150902_01.png

Glenn E gillar detta.
  6. Jag blev nyss EBG. Men hade gamla bokningar där det stod EBS. När jag försökte boka plats på dessa ville SAS ha betalt. Men efter ett mail till Guldsupporten igår så ändrade dom till EBG i bokningen och då gick det bra att välja plats gratis, idag. Kolla i bokningen vilken status som står där i

JimmyH och Glenn E gillar detta.
  7. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OK bokningen var för gammal.
    Det var en bonusresa för 10000 poäng till Tyskland.
    Bokningen gjordes när personen var EBS.
    Jag ringde guldsupporten och på bonusresor kan de inte ändra till EBG.

8. Maila istället, försök igen. Såklart det går

9. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inloggad användares status som avgör huruvida det blir gratis eller inte?

10. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du menar HUACA!
    Kanske går men det känns inte så viktigt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!