Senaste nytt

Nu kan man boka awards online hos Aegean Airlines!

Friskytten

Medlem
Ni som har miles hos Aegean. Logga in och gå till " spend miles". Nu kan man boka awards online på Aegeans egna flyg, men inte bara det, går även att boka Star Alliance awards! Väldigt behändigt, kommer direkt upp miles kostnaden samt skatterna...
Har lite points som bränner i fickan... Går in direkt! ;)
 

MartinH

Medlem
Ser ju bra ut :)
screenshot-e-ticket.aegeanair.com-2017-12-06-11-17-12-401.png
 

NyfikenGrau

Medlem
Väldigt bra nyhet!
Dock ser jag generellt betydligt mindre tillgänglighet jämfört med när jag sökte via united.com, viss besvikelse där.

Konstig detalj: När jag söker FRA-SYD är alternativen med Asiana/ICN dyrare i poäng räknat än de andra bolagen, 110k istället för 75k enkel per person i business. Ingen aning om varför. Thai och Air China kostar t.ex. alltid 75k (som de ska).
 

palmen

Moderator
Något som jag upplever som irriterande är att jag inte kan söka på flighter som jag inte har poäng för. Ville testa och se vad man fick upp för routings på Kapstaden Sydney, har dock inte 80k poäng så kunde inte välja att visa flighterna.

Är det fortfarande max 2 flighter som gäller på en award?
 

NyfikenGrau

Medlem
Ja fortfarande 2 segment per award vad jag vet, skulle väldigt gärna ha fel dock. Kapstaden Sydney låter därför spontant svårt.

Jag får dock upp flera alternativ med 2 byten på mina sökningar, bara att poängen som krävs för dessa är högre än de med 1 byte.
 

090034208

Medlem
Om det inte finns business på båda flighterna blir kostnaden C+M. T.ex ARN-FRA-BKK skall bli 55000 miles i business oneway. MEN om ARN-FRA bara finns i economy blir det 15000+55000 för FRA-BKK i C, alltså totalt 70000 oneway
 
Toppen