Nu kan man boka awards online hos Aegean Airlines!

Diskussion i 'Star Alliance' startad av 090034208, 5 December 2017.

1. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Ni som har miles hos Aegean. Logga in och gå till " spend miles". Nu kan man boka awards online på Aegeans egna flyg, men inte bara det, går även att boka Star Alliance awards! Väldigt behändigt, kommer direkt upp miles kostnaden samt skatterna...

Gus, Bryant, Jönsson och 12 andra gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Undra hur detta stämmer med sas award tillgänglighet.
    Star Alliance ska ju ha någon plattform för detta, kanske första bolaget vi ser nyttja detta?

Johan Gott och OnlyAFool gillar detta.
  3. Friskytten

Friskytten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har lite points som bränner i fickan... Går in direkt! ;)

4. MartinH

MartinH Medlem

Ser ju bra ut :)
    screenshot-e-ticket.aegeanair.com-2017-12-06-11-17-12-401.png

Gus, igelkotten, 090034208 och 2 andra gillar detta.
  5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gick du vidare med din bokning? Tar de fortfarande ut 20 Euro i bokningsavgift?

6. igelkotten

igelkotten Medlem

Flott!! Har använt deras system för att boka A3-awards sedan tidigare, smidigt.

7. Väldigt bra nyhet!
    Dock ser jag generellt betydligt mindre tillgänglighet jämfört med när jag sökte via united.com, viss besvikelse där.

Konstig detalj: När jag söker FRA-SYD är alternativen med Asiana/ICN dyrare i poäng räknat än de andra bolagen, 110k istället för 75k enkel per person i business. Ingen aning om varför. Thai och Air China kostar t.ex. alltid 75k (som de ska).

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Något som jag upplever som irriterande är att jag inte kan söka på flighter som jag inte har poäng för. Ville testa och se vad man fick upp för routings på Kapstaden Sydney, har dock inte 80k poäng så kunde inte välja att visa flighterna.

Är det fortfarande max 2 flighter som gäller på en award?

9. Ja fortfarande 2 segment per award vad jag vet, skulle väldigt gärna ha fel dock. Kapstaden Sydney låter därför spontant svårt.

Jag får dock upp flera alternativ med 2 byten på mina sökningar, bara att poängen som krävs för dessa är högre än de med 1 byte.

10. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Om det inte finns business på båda flighterna blir kostnaden C+M. T.ex ARN-FRA-BKK skall bli 55000 miles i business oneway. MEN om ARN-FRA bara finns i economy blir det 15000+55000 för FRA-BKK i C, alltså totalt 70000 oneway

Knucket och NyfikenGrau gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!