Senaste nytt

Nu kan du byta till SAS Premium kreditkort

karho

Medlem
Hej, jag fick ett mail från American Express idag, med ämnet "Nu kan du byta till SAS Premium kreditkort". Jag har idag ett SAS AMEX Premium, så blev lite förvånad.

Någon mer som fått detta?

Har ni i så fall förstått som jag att man nu skaffar det nya kortet så är de stora skillnaderna:
1. Man får 25 dagar istället för 14 dagar som villkor på fakturan, och
2. Man kan välja att dela upp betalningen.

De skriver också att de bjuder på årsavgiften, betyder det att jag kan "uppgradera" mitt nuvarande SAS AMEX Premuim till ett enligt ovan spec, och slippa ett års avgift?
 

Canadien

Medlem
Gäller det även nya kunder att det är gratis första året? Skulle behöva ett komplement till Elitekortet när voucherna är triggade.
 

MrDollar

Medlem
Nackdelen med kredikorten är ju att där finns en fastställd limit, med dom gamla betalkorten arbetar man ju upp sin "kreditlina" över tid.

Belastar ju inte UC heller vilket är bra med betalkorten. Jag kommer aldrig släppa mitt betalkort
 

palmen

Moderator
Står inget på den sidan som länkas att man måste vara nya kund. Är väl troligtvis ett sätt från Amex sida att försöka få över de med betalkort till kreditkortet istället genom att erbjuda ett gratis år.
 

mha321

Medlem
Man börjar onekligen undra varför Amex satsar så hårt på att få folk över till kreditkortet. Det känns ju som de flesta förändringarna egentligen inte borde påverka deras sida så mycket? Vad är det med kreditkortet som är så mycket bättre för dem?
 

Jensik

Medlem
Man börjar onekligen undra varför Amex satsar så hårt på att få folk över till kreditkortet. Det känns ju som de flesta förändringarna egentligen inte borde påverka deras sida så mycket? Vad är det med kreditkortet som är så mycket bättre för dem?

De tjänar pengar på att låna ut pengar till dig som har kreditkort (om man inte betalar hela fakturan på en gång dvs). De hoppas väl på att folk bara betalar en del av sin faktura per månad, och inte hela summan.
 

mha321

Medlem
De tjänar pengar på att låna ut pengar till dig som har kreditkort (om man inte betalar hela fakturan på en gång dvs). De hoppas väl på att folk bara betalar en del av sin faktura per månad, och inte hela summan.
Iofs. De har ju saftiga avgifter på försenade betalningar idag. Men det är klart, det är ju inte längre en försenad betalning om man medvetet delar upp det.
 
Fick samma mail idag. Har idag betalkort Sas Amex Premium som jag förra månaden betalade årsavgiften 1000:- för. Om jag nu väljer detta nya kreditkortet får jag tillbaka den tusingen då tro?
 
Toppen