Senaste nytt

Nu har rean börjat

Homer

Medlem
Det gör du rätt i! :)

Någon som vet hur många Avios som går åt för att uppgradera tex ARN-LHR-LAX Tor från WT+ till CW?
Kan man uppgradera "bara" long-haul delen??

Ja, men bara via telefon, fast om det inte finns platstillgång på ARN-LHR så kommer systemet automatiskt att
låta dig uppgradera enbart LHR-LAX.
LHR-LAX WT+ till CW kostar 25.000 enkel
 
Ja, men bara via telefon, fast om det inte finns platstillgång på ARN-LHR så kommer systemet automatiskt att
låta dig uppgradera enbart LHR-LAX.
LHR-LAX WT+ till CW kostar 25.000 enkel

25.000? Concorde skrev 17.500 tidigare i tråden, vilket gäller? :)

Hatar för övrigt BA:s hemsida inkompetenta IT-tekniker.
Kan dom ta och fixa problemen?!

"Please provide the following information:
Sorry, there's a problem with our systems. Please try again, and if it still doesn't work, you might want to try again later."


4:e raka dagen nu.
Kommer upp när jag försöker titta på "book with cash - upgrade with avios"

Skapligt irriterande.
 
Last edited:
Jag är ingen BA expert men jag tror att gränsen går mellan London/LHR-Las Vegas och London/LHR-Los Angeles.
Om du flyger och uppgraderar London/LHR-Las Vegas flight, tror jag att det krävs mindre avios.

Ytterst konstigt att dom skulle dra en speciell gräns just där, det är ju inte många minuter som skiljer i flygtid menar jag.

Fast Concorde skrev ju följande:

"Du kan bara uppgradera hela vägen, enkel eller retur. 17500 per väg eller 35000 totalt. Dock är availability till LAX i club inte lätt att hitta, bara så att du vet."

På min fråga som var: Någon som vet hur många Avios som går åt för att uppgradera tex ARN-LHR-LAX Tor från WT+ till CW?
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Zon indelat.

Sorry om jag skrivit fel. För att ta reda på exakt avios man behöver för en upgrade tar man reda på base avios, dvs vad det kostar att köpa resan hela vägen i Economy med avios. Sen används en multipel.
 

Concorde

Founding Member
25.000? Concorde skrev 17.500 tidigare i tråden, vilket gäller? :)

Hatar för övrigt BA:s hemsida inkompetenta IT-tekniker.
Kan dom ta och fixa problemen?!

"Please provide the following information:
Sorry, there's a problem with our systems. Please try again, and if it still doesn't work, you might want to try again later."


4:e raka dagen nu.
Kommer upp när jag försöker titta på "book with cash - upgrade with avios"

Skapligt irriterande.

Redemption sidan har varit buggig i flera månader. Lyft luren så fixar dom det åt dig ;)
Ironiskt nog var BA sidan som regel mycket stabil med få fel, fram till man gjorde om allt till avios och integrerade AA och IB flighter...
 

Homer

Medlem
Last edited:

Flygarn

Medlem
Jag kommer att åka till MIA om tre veckorn och sen köra SJU-HNL. Min fråga är om jag ska boka AA flightnummer för att få rätt intjäning enligt tidigare modell, eller om jag nu med BA point boost ska köra BA flightnummer?
 

Senator

Moderator
Jag kommer att åka till MIA om tre veckorn och sen köra SJU-HNL. Min fråga är om jag ska boka AA flightnummer för att få rätt intjäning enligt tidigare modell, eller om jag nu med BA point boost ska köra BA flightnummer?

Jag har precis åkt EWR-MIA-CUR-MIA-EWR på AA flygnummer, bokat med AA 001 biljett och fick:
60 TP för F
40 TP för C

Jag tror inte det blir någon skillnad, men jag vet inte 100%
 
Toppen