Jag vill trots allt passa på att tacka SAS kundtjänst som faktiskt gjort det som Agehall påpekade. Man har låtit någon gå utanför det normala för att verkligen reda ut vad som hände i mitt fall.
Tallinn fick köpa biljetter av Thai. Det är nu bekräftat att det var i Tallinns kundtjänst felet uppstod. (ja! jag vet att SAS köper denna tjänst)
Jag har alltså inte gjort/sagt någonting fel. Alla biljetter och vouchers har varit i sin ordning.
Fast att det var Tallinns misstag så var det en agent från SAS kundtjänst som i går kväll kontaktade mig förklarade vad som hänt.
En agent på Tallinn hade alltså utan meddela mig eller SAS kundtjänst annullerat en gammal bokning till Thailand som skulle flygas i början av 2016. Man gjorde detta för att använda just den vouchern till min nya resa 2017. (mycket märkligt) Agenten hade felaktigt ansett att jag inte hade tillräckligt många giltiga vouchers.
När detta motbevisats av kortföretaget Amex via mail samt att SAS kundtjänst bekräftat vilka Awards jag faktiskt har använt fick man erkänna att man gjort fel.
Så tack SAS kundtjänst för att ni tog er an detta och lät mig slippa bråka med Tallinns avdelning. Jag vill även tacka er här på forumet samt lite speciellt
@Ozz som via pm hjälpt mig i det här.