Senaste nytt

Nu finns bonusbiljetter med SAS Stockholm - Los Angeles

Steve

Medlem
En bekant till mina föräldrar bokade alltid First till sig själv och Economy till fru och barn. 60-talet ...
Jag såg, eller framförallt hörde, ett likadant scenario i gaten till SK 945 för ett tag sedan. Frun insåg att hon och de två barnen skulle sitta i GO medan maken skulle resa i Business. Var ingen i gaten som missade hennes åsikter om mannens, tydligen upprepade, brist på intresse för henne, barnen och allt annat relaterat till en fungerande familjerelation...
 

Trox

Medlem
Jag såg, eller framförallt hörde, ett likadant scenario i gaten till SK 945 för ett tag sedan. Frun insåg att hon och de två barnen skulle sitta i GO medan maken skulle resa i Business. Var ingen i gaten som missade hennes åsikter om mannens, tydligen upprepade, brist på intresse för henne, barnen och allt annat relaterat till en fungerande familjerelation...

Efter att ha hört hennes harang så började du förstå mannens val.
 

Johan Hbg

Medlem
Jag såg, eller framförallt hörde, ett likadant scenario i gaten till SK 945 för ett tag sedan. Frun insåg att hon och de två barnen skulle sitta i GO medan maken skulle resa i Business. Var ingen i gaten som missade hennes åsikter om mannens, tydligen upprepade, brist på intresse för henne, barnen och allt annat relaterat till en fungerande familjerelation...
Wow, det hade varit något att höra.
 

Andreaszan

Medlem
Jag trodde inte normala människor flög med SAS mer? Trodde normaliseringen hette LCC med Norwegian mfl. Ändå envisas SAS med sina ständiga GO platser i awards som är så viktiga för sina statuskunder med 200 000+ i EB poäng och självklart helt kravlösa på komfort eller valuta för pengarna.

Er ikke den nya longhaul-flottan en mycket komfortabel miljö, även i GO? Och 60.000 poeng eller 30.000 med en 2-4-1 er vel rätt fantastisk valuta for pengarna?
 

Viking75

Medlem
Hoppas min fru skulle bli vansinnig och skälla ut mig efter noter om jag gjort likadant. Förstår kvinnans reaktion.
Ja den saken är säker, den manövern hade jag aldrig vågat mig på.
Men det är vansinnigt svårt att hålla sig för skratt när man läser det så här på ett forum.
 

Jonas C

Medlem
Å andra sidan, om snubben hade betalat för hennes + barnens biljett så borde hon väl vara tacksam och hålla tyst ;)

Skämt åsido, inte snällt att göra på det viset.
 

maswan

Medlem
Alltid bara i Go. Finns det någon som köper biljetter för poäng i Go?

Nuvarande resa, tur i Go, retur i Business (NY). För att det var det som fanns ledigt när jag bokade. Och hade jag inte köpt den resan för poäng så hade arbetsgivarens resepolicy placerat mig i Go båda vägarna vid köp av biljett för pengar.
 

olo

Medlem
Innan jag blev medlem här så var 60'000p mycket poäng. Att få in 120'000p för att flyga två personer till staterna i GO är svårt om det skall nås genom att flyga in poängen inom Skandinavien kombinerat med lite Mastercard-poäng och en och annan flygbussresa á 178 poäng. Lägg till en resa med Lufthansa i ekonomi-klass med 25% intjäning och målet är fortfarande oändligt långt borta.
Jag ser inte det konstiga i att personer som alltid bokar GO för pengar, blir glada av att kunna boka GO för poäng.

Kom ihåg: Världen utan för BC.se ser inte likadan ut! De flesta resenärer är inte frekventa resenärarer enligt @agehall och att de flesta betalar faktiskt inte sina grannars räkningar för att få del av deras poäng, även om det kan låta så här.
 
Problemet med att lägga ut 60000 EB + 700 kr t&r är att man kan flyga till LAX tex i påsk 2016 för 4000 kr t& r med BA. Visserligen med ett byte men känns som slöseri med poäng i en sån jämförelse. Sparar hellre poängen tills man verkligen kan få valuta för dom
 
Last edited:
Toppen