Senaste nytt

Nu börjas det, hotellkonkurser

rvarttinen

Medlem
Folk som renoverar köket eller badrummet och inte orkar bo kvar hemma under tiden :).
Vi bodde några veckor på Sheraton Stockholm under tiden vi renoverade i lägenheten ... mestadels för poäng. Visade sig vara rätt praktiskt då jag pendlade från Stockholm C under den perioden. Inte varit så tidigt på kontoret som under den tiden. Fick med mig en frukostpåse att äta på tåget, den räckte sedan även till lunch (!).Väl tillbaka "hemma" så kunde vi slapna av i loungen en stund ...
 

Atom

Medlem
Angående målgrupp. Det är ju flera studenter som har svårt att hitta boende, deras boendeproblematik är nu löst. Hade detta skett för herrans massa år sedan när jag var student hade jag den löst mitt första halvår utan problem. Sen finns det gott om företag i storstadsregionerna som har anställda som inte har långa kötider. Dessa erbjudanden kommer lägligt för dem.
 

Abbs

Medlem
Angående målgrupp. Det är ju flera studenter som har svårt att hitta boende, deras boendeproblematik är nu löst. Hade detta skett för herrans massa år sedan när jag var student hade jag den löst mitt första halvår utan problem. Sen finns det gott om företag i storstadsregionerna som har anställda som inte har långa kötider. Dessa erbjudanden kommer lägligt för dem.
Ja, alla studenters boendekris är över, de kan hyra ett rum(utan kök) för långt över den månatliga summan av bidrag och lån från CSN :rolleyes:
 

Skogi

Medlem
Ja, alla studenters boendekris är över, de kan hyra ett rum(utan kök) för långt över den månatliga summan av bidrag och lån från CSN :rolleyes:

Det är roligt skrivet och du har en poäng, men roligare är nog att varken riksdag regering eller csn vet vad ett "studentrum" kostar idag.

10k i månaden är nästan kriminellt billigt jämfört med vad andrahandsuthyrarna tar. Första månaden under min studietid betalade jag 8k för en soffa i vardagsrummet.
 
Toppen