Senaste nytt

Nu börjas det, hotellkonkurser

GOTBound

Medlem
Vad är målgruppen för detta?

Flera av mina anställda är <30 år, relativt nyexade och kommer inte från Sverige vilket gör att det inte har ett optimalt nätverk för att hitta bostad och inte har kapital än att köpa eget så de bor under boendeformen inneboende. Då många av de som hyr ut rum eller del av hus är äldre och inom riksgruppen så har det uppstått en ny typ av problematik för mina anställda. Jag visade faktiskt länken till Elite Plaza för dem efter jag läst tråden här.

EK
 

Valley

Medlem
Vi håller på att sälja en lägenhet och skall ha visning både söndag och måndag. Vi har funderat på att lägga oss in på hotell från lör till tis för att underlätta för städning och visning.

Har ni "stylat" också i en vecka ?
Men det är en väldigt bra idé att hålla sig undan om man har möjlighet.

PS- Tur du är Moderator så du kan köra lite OT :rolleyes:
 

danielhog

Medlem
Har ni "stylat" också i en vecka ?
Men det är en väldigt bra idé att hålla sig undan om man har möjlighet.

PS- Tur du är Moderator så du kan köra lite OT :rolleyes:

Sluta med jakten som just nu pågår. Ingen kommer vilja vara moderator om det hela tiden ska kastas i ansiktet. Det här är ett inlägg skrivet i en roll som medlem. Det är dessutom on topic som ett svar på frågan om en målgrupp, kanske inte riktigt för långtidsvistelser, men väl inom margin of appreciation.
 

sandek

Medlem
Flera av mina anställda är <30 år, relativt nyexade och kommer inte från Sverige vilket gör att det inte har ett optimalt nätverk för att hitta bostad och inte har kapital än att köpa eget så de bor under boendeformen inneboende. Då många av de som hyr ut rum eller del av hus är äldre och inom riksgruppen så har det uppstått en ny typ av problematik för mina anställda. Jag visade faktiskt länken till Elite Plaza för dem efter jag läst tråden här.

EK
Det är ju en väldigt kortsiktig lösning, antar jag. Dock inte sett hur länge man kan hyra.
Vi håller på att sälja en lägenhet och skall ha visning både söndag och måndag. Vi har funderat på att lägga oss in på hotell från lör till tis för att underlätta för städning och visning.
Elite hyr ju bara ut dessa en månad och längre?
 

Juraj

Medlem
Det är ju en väldigt kortsiktig lösning, antar jag. Dock inte sett hur länge man kan hyra.

Inte nödvändigtvis. Priserna som hotellen erbjuder är i nivå med andrahandshyror i Stockholm. Nu har jag inte hyrt i andra hand någon gång i mitt liv, men hade jag behövt göra det så hade jag mycket hellre hyrt av ett seriöst bolag än att riskera att bli blåst på Blocket. Det här har potential att ta kål på andrahandsmarknaden i Stockholm, och det är bara bra, tycker jag!
 

sandek

Medlem
Inte nödvändigtvis. Priserna som hotellen erbjuder är i nivå med andrahandshyror i Stockholm. Nu har jag inte hyrt i andra hand någon gång i mitt liv, men hade jag behövt göra det så hade jag mycket hellre hyrt av ett seriöst bolag än att riskera att bli blåst på Blocket. Det här har potential att ta kål på andrahandsmarknaden i Stockholm, och det är bara bra, tycker jag!
Jo men jag gissar att man inte kan bo där till 2030 liksom.

(För dessa priser)
 

palmen

Moderator
Jo men jag gissar att man inte kan bo där till 2030 liksom.

(För dessa priser)
Nej, det kommer man inte kunna göra, men det är många som letar bostad i Stockholm och som inte får tag i några andrahandskontrakt och istället bor hemma hos vänner, bekanta och familj. Nu får man ett väldigt bra erbjudande på att kunna flytta till något eget för en helt OK summa. 10k för ett hotellrum i en månad i Stockholm är ett riktigt bra pris om man behöver detta i några månader nu oavsett anledning.
 
Toppen