Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

Dr. Miles

Expert
Jag är nu omboard på CA112 och väntar på avgång.

Det var roligt se en liten händelse när en Hong Kong kines sa till andra fastlandkineser att hålla sig till kön och inte trängas.
Han(Hong Kongbo) var uppenbarligen en minoritet och han fick utskällning av en rad fastlandkineser.
Bl a Tycker du att du är bättre människa än oss? eller Hong Kong tillhör Kina, det är ni som ska anpassa sig till oss(Kina).

Sedan kom ett par flygbolagspersonaler och utmanade passagerarna att lugna ner sig och följa reglerna i Hong Kong, annar riskerar ni att få böter eller straffas. Då blev det tyst direkt och köade de ordentligt.:)

Jag undrar om när kineserna skall anpassa sig till resten av världen...:roleeyes:

Nu säger kaptenen att flighten är försenad pga lastning av kargo och väntar på en ny clearance för flygning. Jag tror att det blir säkert ganska lång försening då vi kommer till Beijing under rusningstid..
 

Dr. Miles

Expert
Det är Air Macaus Airbus A321 plan igen.
Jag undrar om jag kan säga att jag har flugit med Air Macau. Personalen är från Air China och servicen är enligt Air Chinas modell dock.

Nu säger kaptenen att pushback av planet börjar om en halvtimme.:eek:
 

Dr. Miles

Expert
"Mr AHO, we have a good news and a bad news." sa hotellpersonalen när jag checkade in till hotellet i Beijing idag.

Bra nyheten var att de uppgraderade mig till ett större rum på femte våning.
Dåliga nyheten var att hissen är trasig för tillfället och teknikern kommer först imorgon...
 

henrik l

Medlem
"Mr AHO, we have a good news and a bad news." sa hotellpersonalen när jag checkade in till hotellet i Beijing idag.

Bra nyheten var att de uppgraderade mig till ett större rum på femte våning.
Dåliga nyheten var att hissen är trasig för tillfället och teknikern kommer först imorgon...

Om dom burit upp min resväska på 25 kg hade jag väl kunnat leva med att hissen var trasig:)
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag kommit tillbaka till Stockholm.
Jag vet inte om mina väskor kom bland de först eller ej då fanns det massor av bagage när jag kom tillbaka från muggen.

Servicenivån i Business class(gamla First class kabin) på THAI Bangkok-Stockholm kunde jämföras som First förutom matservering.
De var mycket mjuka och uppmärksamma. När jag vaknade tre på natten kom en flygvärd direkt och frågade om jag ville dricka något.

Det som var lite synd under den här resan var Singapore Airlines.
Jag tycker att deras servicemind har blivit lite stelare än förut. Självklart är de fortfarande ljusår bättre än de flesta europeiska flygbolag, men det är en känsla som jag har fått under mina två SQ flighter den här gången.
 

Dr. Miles

Expert
Idag börjar min resa till Asien igen.
Den här resan är inte i nivån som agehall eller Senator & co håller på med så använder jag min gamla tråd istället.
("Reduce, Re-use, Recycle" säger Byggare Bob :))
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag kommit till SAS Scandinavian Lounge på Arlanda T5.
Det tog säker 15 minuter att checka in mitt bagage på Business class check in.
Inte för att det var lång kö, utan pga mitt önskrmål om through check in.
Ung vänlig agent Mona tvekade först om det verkligen går att checka in så många segments på olika datum, men med hjälp av min guidning samt ett par samtal till kollegan till slut spottade maskinen ut två bagagetaggar med följande routing.

Stockholm-(SK)-Köpenhamn-(SK)-Tokyo-(BR)-Taipei-(BR)-Hong Kong-(TG)-Bangkok


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

P1050211.JPG
P1050213.JPG

Mona skrattade högt och var mycket förvånad över att det gick att tagga så många segments. Hon tyckte att det var skojigt så hon tog en bild av mina taggar med sin telefon.
 
Last edited:
Toppen