Nu är det dags att flyga till Asien igen

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Dr. Miles, 13 Juli 2011.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Dr. Miles hur många timmar har du varit på resande fot?

2. Sedan kl. 11 från igår (19 maj) svensk tid och jag har fortfarande inte kommit fram till hotellet som Air China ordnar...

011430121 och Agö gillar detta.
  3. Nu några timmar senare är jag på bussen mot Hong Kong flygplats. Klockan är 7 här.
    Det blev ca tre timmars sömn i sängen tills automatiska väckning ringde.

Enligt personalen på Air China, har de fått preliminär avgångstid kl. 10:15 men det hänger på vädret och vad flygledare bedömer.

Dreamliner787 och Christian R gillar detta.
  4. Nu börjar boadring igen.
    img20150521_100937.jpg

Dreamliner787 gillar detta.
  5. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Lycka till!

6. Kaptenen meddelar att vi väntar på klartecken från ATC (Air Traffic Control) och det är många flygplan som väntar på sin tur efter inatällda- & försenade flygningar från igår + att Hong Kong delar luftutrymmet med Shenzhen (SZX) som fick också problem igår.

Det lär bli mer än 24 timmars försening totalt. Jag skulke ha ankommit till Dalian igår kl. 14 och nu ser det ut som om vi inte kommer fram före kl. 14.

7. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I fredags var det även förseningar i HKG på grund av åskväder i området, vi lyckades komma i väg bara 30 minuter sena, det var många flyg som var 4-8 timmar sena.

8. Jag såg det här när jag checkade in min British Airways flight Beijing->London igår.
    Min original bokning är i World Traveller Plus så förhoppningsvis betyder detta en Op-Up. :)

img20150527_093200.png

Dreamliner787, doc, Fredrik och 6 andra gillar detta.
  9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på strulet på utresan så förtjänar du ju en op-up

10. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du valt 62K själv? Har för mig det anses som det bästa sätet i Club World.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!