Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

Dr. Miles

Expert
Nu är det ombokat klart!

Det blev ombokning pga en av kunderna har fått dubbelbokning.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-IST TK C
IST-BKK TK C
BKK-HKG TG C
HKG-PEK CA C
PEK-NRT CA C

NRT-BKK TG C
BKK-SIN TG C
SIN-DXB SQ C
DXB-MUC LH C
MUC-ARN LH C

Det känns som om den har blivit "Maximizing your US Airways miles" tråd. ;)


Förutom IST-BKK, resten av flighterna är dagflyg vilket jag föredrar.

Nu fick jag routing via Singapore, så blir det liten reunion med mina vänner där. :cool:
Lyckades också att klämma in Dubai vid hemresan. Jag har aldrig varit där.

US Airways agenterna hade problem att hitta SWISS flighten mellan Zurich-Bangkok och ANA flighten mellan Beijing-Tokyo.

Enligt både ANA och Aeroplan finns det Business class platser på de flighterna, men US Airways agenterna de kunde inte se tillgängligheten.
Nåja, jag fick routing via Singapore. Man ska inte klaga alldeles för mycket...

Tyvärr blev miles-kalkyl gick upp till 90,000 miles, vilket är i och för sig förståeligt. Jag tar en stopover i Sydostasien trots allt.

Så totalt blev det, 90,000 miles + 1,080 SEK.
 

Dr. Miles

Expert
Ramada Plaza Menam Riverside Hotel i Bangkok har 25 års jubileumkampanj fram till oktober 2011.

De som bokar Deluxe room övernattning på onsdagar får 25 EUR(1,077 THB) per natt inkl. skatter&avgifter + American Breakfast.

Ramada Plaza Menam Riverside Hotel Bangkok skrev:
25th Anniversary - Wow deal !!!

Celebrate with us for 3 months (August, September and October 2011). Stay on every Wednesdays at Ramada Plaza Menam Riverside Bangkok, the guests can book at special 25th Anniversary - Wow rate of Euro €25.- net ( approximately THB 915++ including American Buffet Breakfast per room per night based on Deluxe room.

Rate per Night: Euro €25.- or THB 1,076.95 net inclusive of service charge and government VAT.

Deluxe room på Ramada Plaza Menam Riverside Hotel i Bangkok
2.1%20deluxe%20room%20-%20ramada%20plaza%20menam%20riverside%20bangkok%20large.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Jag stannade på Ramada Menam Riverside i Bangkok på ditvägen.
Jag kan säga att det är ett bra hotel med god standard och de erbjuder en ordentilg frukostbuffé. Jag hann inte använda deras pool dock.

Största minus var hotellets läge. Det tog nästan en timme till Silom med taxi i sen eftermiddag. Det var knappt 4 km dit.
 

Dr. Miles

Expert
Det är fruktansvärt varmt i Japan. Både fuktigt och varmt.
Eftersom det är ont om el, alla uppmanas att använda mindre el. Därför många ställe har ställt AC till 28 C.

5 månader efter den stora jordvävningen i norra Japan, kan jag se fortfarande spår av förödelsen här och där.
Många som går här (ca 7-8 mil från TEPCOs kärnkraftsverk) bär paraply med sig även om det inte regnar och jag har inte sett ett enda barn som leker utomhus.
 

Dr. Miles

Expert
Efter lång tid fick jag återförenas med mina vänner i Singapore. Det är alltid roligt att träffa sina vänner som inte kan träffas ofta.

I Singapore förbereder staden för en Formula 1 tävling. De bygger stands på olika ställen och många delar av staden ser ut som om en byggarbetsplats.

Jag flög med Singapore Airlines till Dubai idag och deras service är något som man kan alltid räkna med att man får bra service.
Det var dock mycket turbulens i luften och de var tvungna att dra sig tillbaka till galley:n ofta.

Jag tillhör en minoritet här på BusinessClass.se som inte dricker alkohol så mycket. :)
Så tänkte jag att göra en lite udda jämförelse av olika flygbolags utbud av te! (i Business class)

  • Air China: Bland de bästa både när det gäller utbud (8 sorters varmt te) och kvalitet. Jag kan rekommendera deras Oolong te. De serverar även kallt Oolong och grönt te.
  • Cathay Pacific: 6 sorters värmt te och 3 sorters kallt te.(inkl Ice tea)
  • Dragonair: Samma som Cathay Pacific, men utan kallt grönt te.
  • ANA: 3 sorters varmt te och 2 sorters kallt te. Deras grönt te var lite bittert.
  • Japan Airlines: 4 sorters varmt te och 2 sorters kallt te. Deras Genmaicha(popris te) har behaglig smak och passar bra efter maten.
  • THAI: 4 sorters varmt te och 1 sorts kallt te. Deras Jasmine te har bra doft och är skonsamt mot magen.
  • Singapore Airlines: 4 sorters varmt te och 2 sorters kallt te. De serverar i en stor mugg vilket gillar jag.
 
Toppen